خبرگزاری کار ایران

برگزاری اجلاس همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و افغانستان در چابهار

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۹۲۷

ششمین اجلاس همکاری های حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و افغانستان در چابهار برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا ششمین اجلاس همکاری‌های حمل ونقل بین‌المللی جاده ای ایران و افغانستان با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، معاون وزارت ترانسپورت افغانستان و معاون امنیتی و انتظامی استاندار در چابهار برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این نشست گفت: با هدف  تسریع و تسهیل در جابجایی کالا بین ایران و افغانستان ، دو کشور به توافقات موثری رسیده اند. 

کشاورزیان بیان کرد: این توافقات در خصوص حذف عوارض، تسهیل در تردد ناوگان، ارتقای ایمنی تردد، تسریع در امور گمرکی و همچنین بازدیدهای دوره‌ای از پایانه‌های مرزی مشترک است که پس از بررسی‌های کارشناسانه در هر دو کشور تا سه ماه آینده به تصویب نهایی رسیده و سپس اجرایی می شوند.

داود کشاورزیان اظهار داشت: با توجه به توافقات نهمین نشست کمیته جاده‌ای اکو در اسلام آباد در خصوص تأسیس کریدور حمل ونقل چندوجهی کابل – تهران – استانبول، دو طرف متعهد شدند‌ تا زمینه برگزاری اولین نشست کارشناسی سه جانبه بین سه کشور ایران، افغانستان و ترکیه را در این ارتباط فراهم سازند.  

 وی ادامه داد: با توسعه محور شرق و ایفای نقش بندر چابهار در رونق ترانزیت منطقه و پهلو گیری کشتیها در این بندر، پیش‌بینی می شود در سال آینده میزان تردد در پایانه مرزی میلک به روزانه 1000 دستگاه کامیون افزایش یابد. 

معاون وزارت ترانسپورت افغانستان نیز ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در چابهار اظهار داشت: دو طرف به توافقات بسیار خوبی در زمینه افزایش سطح مبادلات و تردد ناوگان دست یافتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز