خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر :

بیمه‌ها در پرداخت هزینه‌ها تعلل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۱۹۶

تاخیر بیمه های تجاری در پرداخت هزینه مصدومان حوادث ترافیکی و تصادفات ممکن است باعث کندی خدمات رسانی به مراجعان در مراکز درمانی شود.

  معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: هم اکنون بدهی‌های عقب مانده بیمه‌های تجاری به وزارت بهداشت و درمان به میزان قابل توجهی رسیده، اما هنوز بیمه‌ها در پرداخت بدهی‌های خود عقب هستند و در پرداخت مطالبات تعلل می کنند.

کامران کردی افزود: طلب بیمارستان‌ها از محل هزینه مصدومین حوادث ترافیکی پس از دریافت مطالبات وزارت بهداشت از بیمه های تجاری پرداخت میشود ولی متاسفانه تعلل بیمه ها در پرداخت بدهی ها به وزارت بهداشت باعث بروز مشکلات عدیده ای برای بیمارستانها شده است.

وی گفت: به عنوان مثال طلب بیمارستانهای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از بیمه‌های تجاری سالیانه حدود 120 میلیارد ریال است و متاسفانه تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستانها از سوی بیمه ها باعث شده که کارانه پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستانی  با تاخیر  زیاد و طولانی پرداخت شود.

کردی خاطر نشان کرد:اگرچه حقوق کارکنان پرداخت می‌شود اما تاخیر هشت ماهه در پرداخت کارانه و اضافه کار پرسنل سبب نارضایتی آنان شده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی که طرف قرارداد بیمارستان هستند، مطالبات زیادی از بیمارستانها دارند و باتوجه به آمار بالای حوادث ترافیکی در حوزه تحت پوشش دانشکده و از طرفی رایگان بودن خدمات به مصدومان و مجروحان حوادث مذکور و البته عدم پرداخت مطالبات بیمه‌های  تجاری برای بیمارستان‌های منطقه مشکل ساز شده است .

وی افزود:تاخیر در پرداخت مطالبات منجر به کاهش کیفیت خدمات بیمارستان به خصوص خدمات هتلینگ به بیماران،خواهد شد و می تواند موجب نارضایتی بیماران و مراجعه کنندگان شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در پایان گفت: یکی از مزایای طرح تحول سلامت،هزینه درمان رایگان بیماران تصادفی و حوادث ترافیکی است ولی متاسفانه تاخیر بیمه‌های تجاری در پرداخت مطالبات 10 درصدی سهم وزارت بهداشت باعث بروز مشکلات عدیده ای در خدمات رسانی به بیماران و مراجعان مراکز درمانی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز