خبرگزاری کار ایران

نماینده سیستان:

تقسیم استان سیستان و بلوچستان خواسته مردم است

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۹۴۹

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تقسیم استان سیستان و بلوچستان خواسته مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدتی است که در برخی محافل بحث تقسیم استان سیستان و بلوچستان طرح موضوع شده است.این طرح، مخالف و موافق‌هایی را به همراه داشته و بعضاً حاشیه‌هایی ایجاد کرده است.

اخیرا انتشار نامه دو‌گروه از نمایندگان سیستان و بلوچستان(۶ نفر مخالف و ۲ نفر موافق) بحث را جدی‌تر کرده است .

شهریاری نماینده زاهدان و دهمرده نماینده سیستان طی نامه‌ای به رییس‌جمهوری خواستار تقسیم استان شده‌اند‌ و بلافاصله کیخا، یکی دیگر از نمایندگان سیستان به همراه ۵ نماینده بلوچ استان طی نامه‌ای مخالفت خود را با تقسیم سیستان و بلوچستان اعلام کردند.

حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این رابطه اظهار داشت: تقسیمات کشوری به عنوان یکی از ظرفیت‌های توسعه محسوب می شود و مقایسه توسعه استان خراسان قبل و بعد از تقسیم آن می‌تواند مثال خوبی برای تاثیرات مثبت تقسیمات استان‌ها باشد .

وی گفت: سیستان و بلوچستان گستردگی فراوانی دارد و فاصله شمال تا جنوب آن به بیش از ۹۰۰ کیلومتر می‌رسد و این گستردگی مدیریت استان را دشوار کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تقسیم سیستان و بلوچستان تغییری در تمامیت ارضی و ارتباطات استان ایجاد نمی‌کند،  افزود: تقسیم سیستان و بلوچستان، می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند و سبب چابک سازی و بهبود مدیریت استان می‌شود. ‌

دهمرده خاطر نشان کرد: موضوع تقسیم استان به این دلیل مطرح شده که مردم استان دغدغه‌ای برای تخصیص اعتبارات ، انجام امور اداری استانی نداشته باشند و مباحثی مانند وجود تبعیض در رسیدگی به مشکلات نقاط مختلف استان پایان یابد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تقسیم سیستان‌ و بلوچستان در حد یک پیشنهاد به دولت بوده و باید از طریق مسئولین ذیربط کارشناسی شود.

وی افزود: تقسیم استان خواسته مردم است و از آنجایی که نمایندگان موظف به طرح مطالبات مردم هستند، این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

دهمرده با اشاره به تاثیرات مثبت تقسیمات کشوری در شهرستان ها بخش ها و روستاهای استان ، عنوان کرد: تقسیمات استانی سبب برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود شرایط،  ایجاد رقابت مثبت، توزیع عادلانه منابع مالی و تمرکز بیشتر بر روی مشکلات استان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز