خبرگزاری کار ایران

توانمندسازی مقرری بگیران اولویت اصلی وزارت کار در حوزه بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۹۶۴

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه ویژه به توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت و ارتقاء مهارت برای دستیابی به اشتغال جدید و خود اشتغالی توسط مقرری بگیران از اهداف این وزارتخانه در حوزه بیمه بیکاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم یاوری در همایش مدیران و کارشناسان حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان در چابهار افزود: بیمه بیکاری در واقع یک بسته حمایت اجتماعی است که در آن تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه شدگان مشمول قانون کار که بدون میل و اداره از کار بیکار می شود بیمه بیکاری پرداخت می کند.

وی شرایط پرداخت مقرری بیمه بیکاری را برای کارگران متاهل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه و برای کارگران مجرد حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه بیان کرد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد افراد تحت پوشش بیمه ای در کل کشور 43 میلیون نفر است گفت: حدود 227 هزار نفر هم مقرری بیمه بیکاری در کشور دریافت می کنند.

 یاوری سرانه آموزش برای هر مقرری بگیر را 240 هزار تومان در هر ماه اعلام کرد و افزود: این مبلغ از حساب صندوق بیمه بیکاری پرداخت می شود.

 وی همچنین از معرفی  23 هزار نفر به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و بازآموزی و تجدید مهارت خبر داد.

نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به اینکه  شناسایی، رصد، پیگیری و رسیدگی مشکلات بنگاه¬های اقتصادی را در زمره اهداف اصلی و اولویت دار به شمار می روند، گفت:  در سال 1396 بنگاه های اقتصادی مشکل دار به منظور تثبیت اشتغال و بهینه کرد خطوط تولید، حدود 18 هزار میلیارد تسهیلات دریافت کردند.

 به منظور توانمندسازی، دانش افزایی و کارآمدی برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به جامعه هدف تولید کنندگان، کارگران و کارفرمایان، کارگاه آموزشی با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و با حضور مدیران و کارشناسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان، به مدت دو روز در چابهار برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز