خبرگزاری کار ایران

جذب مشارکت‌ عمومی لازمه ساماندهی متکدیان سیستان وبلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۴۳۷

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ،بر اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم و جذب مشارکت‌های عمومی برای ساماندهی متکدیان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی اصغرجمشیدنژاد در ستاد ساماندهی متکدیان با اشاره به بومی سازی قوانین و آیین نامه‌های مرتبط با ساماندهی متکدیان، متناسب با شرایط هر استان گفت: دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند باید با اولویت‌گذاری و کار گروهی در اجرای وظایف شان تلاش کنند.

وی فرهنگ سازی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در نحوه رفتار شهروندان با متکدیان و اسکان آنان را در فضای مناسب مهم برشمرد و گفت : با کمک رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای مردمی،معضل تکدی گری به صورت ریشه‌ای باید حل و فصل شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: بررسی وضعیت خانواده های کودکان متکدی با محوریت بهزیستی تاثیری مثبت در  حل مشکل این خانواده‌ها و جمع آوری کودکان متکدی دارد.

وی با اشاره به فعالیت موسسه های خیریه و سازمان های مردم نهاد در این بخش گفت : مشارکت مردم با ستاد ساماندهی متکدیان می تواند  به افراد نیازمند واقعی کمک کرده و از سوء استفاده افراد سودجو پیشگیری کند.

جمشیدنژاد اضافه کرد : امور اتباع و مهاجرین خارجی مطابق با مفاد کنوانسیون های بین المللی ، جمع آوری  متکدیان خارجی را برعهده دارد.

مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه از ساماندهی هزار و 180 کودک متکدی بازمانده از تحصیل خبر داد .همچنین نماینده نیروی انتظامی در این جلسه گفت : سه هزار و 483 نفر  متکدی معتاد پرخطر از ابتدای سالجاری تاکنون از سطح استان جمع آوری و خدمات مربوطه را دریافت کرده اند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز