خبرگزاری کار ایران

41 درصد مردم سیستان و بلوچستان حاشیه‌نشین هستند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۳۳۶

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از حاشیه نشینی 41 درصدی مردم این استان خبرداد.

‌به گزارش ایلنا، ‌مسعود مالکی با اعلام این خبر اظهار داشت: زاهدان با 258 هزار و 780 نفر جمعیت حاشیه‌نشینی استان یعنی 44 درصد، زابل 45 درصد، چابهار 50 درصد ، کنارک 45 و ایرانشهر 23 درصد حاشیه نشینی را در خود جای داده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه افزود: با وجود خدمات ارائه شده در این مناطق، هنوز مردم با کاستی‌هایی مواجه هستند که در صورت رفع نشدن آن با مشکل روبه رو خواهیم شد، نبود شغل پایدار و مهارت، وجود مشاغل کاذب، ساخت و سازهای غیر مجاز، رعایت نشدن استانداردها، افزایش بی سوادی و انگیزه نداشتن مسئولان برای ارائه خدمات شهری در این نقاط، پایین بودن سطح بهداشت، نبود سرویس حمل و نقل شهری مناسب و مراکز مهارت آموزی و فنی و حرفه‌ای، توزیع آب بی‌کیفیت، کمبود مدارس به ویژه دخترانه و کمبود امکانات درمانی و ورزشی، نبود مراکز ترک اعتیاد و تفریحی، کمبود روشنایی و بالا رفتن سرقت‌ها در این نقاط از جمله مشکلاتی است که در این مناطق وجود دارد.
 
مالکی خاطرنشان کرد: نبود شغل و برخی مشکلات دیگر سبب شده است تا روند مهاجرت روستاییان به شهرها، گسترش پیدا کند و حاشیه نشینی شکل بگیرد، برای رفع این معضل در پنج شهر استان ستاد بازیابی استانی با کمک بسیج و دستگاه‌های مربوطه تشکیل و پنج هزار و 900هکتار از اراضی سکونت‌های غیررسمی شناسایی شد که سه هزار هکتار آن مصوب و 2 هزار و900 هکتار در بافت قدیمی بود، 77 محله قدیمی هم شناسایی شد که از این تعداد اجرای طرح توانمندسازی  در 25 محله به عنوان هدف در دستور کار قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: نوع حاشیه‌نشینی در شهرها از نظر سبک زندگی متفاوت است و پایین بودن خدمات ارائه شده و سبک زندگی آن‌ها از ویژگی‌های این محلات است که این موضوع می‌تواند در افزایش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی داشته باشند.
 
‌34 درصدجمعیت حاشیه نشین بومی نیستند
 
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان با دیگر استان‌ها تفاوت اساسی دارد و 34 درصد از جمعیت ساکن در این مناطق از اهالی استان نیستند.
 
سردار حسین معروفی در اجلاسیه عمومی مجمع بسیج استان با محوریت مناطق حاشیه نشین بر برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی در حوزه‌های مختلف از جمله مقابله با اعتیاد، مفاسد اجتماعی، ناامنی، بهداشت و ... در مناطق حاشیه‌نشین استان تاکید کرد.
 
سردار معروفی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی مردم حاشیه‌نشین مربوط به حوزه سلامت و کمبود امکانات بهداشتی است، البته این وضعیت در شهرهایی که با مشکل حاشیه‌نشینی مواجه هستند، متفاوت است و باید نسخه متفاوتی برای رفع مشکلات آن پیچید.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز