خبرگزاری کار ایران

زنگنه به ایلنا خبر داد:

پیش‌بینی تولید 70 هزار تن ماهی در قفس در برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۷۴۰

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تولید 70 تن ماهی در قفس در دستور کار برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است.

ماندانا زنگنه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه تولید 70هزارتن ماهی در قفس، در کشور پیش بینی شده که فعالیت آزمایشی آن از سال گذشته در چابهار آغاز شده است.

وی افزود: تولید هر 10 تن ماهی در قفس، برای یک نفر به صورت مستقیم و برای 2 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال می کند.

زنگنه عنوان کرد: تاکنون 11 شرکت موافقت اصولی برای پرورش ماهی در چابهار را دریافت کرده اند که طبق برنامه ریزی های انجام شده فعالیت آنان در فصل بعد و با پرورش 165 تن ماهی آغاز می شود.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: کنترل صید بی رویه آبزیان و انواع ماهی، کمک به ذخایر دریایی، تولید ارزان ماهی، صید بدون مخاطرات دریایی از جمله مزایای اجرای این طرح است .

زنگنه با اشاره به اینکه انواع ماهی‌های حلواسفید، صدف دریایی، میش ماهی، شانک و سوکلا در قفس پرورش داده می‌شوند، گفت: سواحل چابهار و کنارک 40  درصد صید کل کشور، رتبه دوم صید در اقیانوس هند بعد از اندونزی و رتبه نخست صید در غرب اقیانوس هند را به خود اختصاص داده و تأمین کننده بیش از 70 درصد ماهیان کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز