خبرگزاری کار ایران

اعتبارات طرحهای اشتغال فراگیر و توسعه پایدار ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۶۷۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت اعتبارات دو طرح اشتغال زا شامل اشتغال فراگیر و دیگری توسعه پایدار مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته را به همه استانهای کشور تخصیص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سکینه اشرفی در کارگروه بررسی و تبادل نظر در خصوص اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین بنیاد برکت و استانداری گفت: پایه و اساس این دو طرح اشتغالزا که دولت طی یک ماه اخیر ابلاغ کرده ، توانمندسازی و تسهیل گری دولت و مشارکت طلبی است.

وی اظهار داشت: پروژه‌های اشتغال‌زای بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان در قالب دو طرح «آفتاب» و «آسمان» انجام می‌شود همچنین واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در این تفاهم نامه گنجانده خواهند شد.

معاون استاندار افزود: 67 نفر از نیروی امریه استانداری در این طرح به عنوان تسهیل گر و توانمند ساز با کارگزار اشتغال مستقر در استان بخش به بخش مطالعات دینامیک را انجام و بعد از آن توانمند سازی در  مناطق روستایی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ٥١/٥درصد جمعیت ساکن مناطق روستایی استان ، درباره توجه به اشتغال مناطق روستایی از بنیاد برکت خواستار مشارکت و  توانمند سازی در روستاها شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین استانداری و بنیاد برکت، کمیته ای در سطح استان برای ارتباط دو سویه و مستقیم با این بنیاد با هدف پیگیری طرحها بدون بروکراسی تشکیل خواهد شد.

اشرفی بر اجرای طرح‌های دانش بنیان و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب این تفاهم نامه تاکید کرد.

وی اقدامات بنیاد برکت در استان را خوب توصیف کرد و اظهار داشت : ثمرات و برکات طرحهای عمرانی و اشتغالزا توسعه و پیشرفت استان را به دنبال داشته و سبب می شود مردم استان برکات و نتایج این تفاهم نامه را بر سر سفره هایشان احساس کنند.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری نیز در این جلسه گفت : بر اساس تفاهم نامه منعقده ، بنیاد برکت در دو بخش طرح توانمندسازی اقتصادی با رویکرد تولید اشتغال و اجرا و تکمیل طرحهای عمرانی ، زیربنایی و اجتماعی و فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان مشارکت دارد.

ماندانا زنگنه افزود: طرحهای قابلیت اجرا در این تفاهم نامه باید با هماهنگی دستگاههای اجرایی احصاء و به بنیاد برکت اعلام شود تا بر اساس تفاهم نامه ، طرحها و پروژه های اقتصادی و اجتماع محور همچون آبرسانی ، ساخت مدرسه ، را ه روستایی ، مساجد ، مراکز بهداشتی و طرحهای تولیدی راکد و نیمه فعال مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز