خبرگزاری کار ایران

مهرداد جهاندیده مطرح کرد:

اختصاص بالاترین سهم تسهیلات اشتغال روستایی به سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۸۶۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اختصاص بالاترین سهم از تسهیلات اشتغال روستایی در کشور به سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد جهاندیده در دیدار اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در استان با استاندار گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص 1/5 میلیارد دلار تسهیلات حمایتی برای رونق اشتغال در روستاهای کشور و ابلاغ آن از سوی دولت به استان‌ها، سیستان و بلوچستان با 5/46 دهم درصد بالاترین سهم را از این تسهیلات به خود اختصاص داده است.

 وی افزود: فرایند پرداخت این تسهیلات کم‌بهره، به‌زودی پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی این طرح به استان ها، توسط بانک‌های عامل آغاز خواهد شد. 

 جهاندیده با اشاره به طرح‌های دولت برای رونق اشتغال در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور گفت: تاکنون در اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی که یکی از طرح‌های بسته اشتغال فراگیر به شمار می‌رود، حدود 220 قرارداد بین کارورزان و واحدهای پذیرنده سطح استان منعقد شده است. 

وی با تاکید بر اینکه حفظ فرصت‌های شغلی موجود کنار ایجاد اشتغال جدید از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در این راستا از ابتدای سال‌جاری تاکنون از ریزش 860 فرصت شغلی در استان جلوگیری شده است.

رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان همچنین در این دیدار گفت: مجموعه دستگاه‌های این وزارتخانه با ارائه گسترده‌ترین خدمات در حوزه‌های درمانی، توانبخشی، مالی، حرفه‌آموزی، بیمه‌ای و کارآفرینی و اشتغالزایی به‌طور جد و با تمام قوا در مسیر توسعه استان همیار و همگام همه دستگاه‌ها خواهد بود.

در پایان این جلسه همچنین برخی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان خدمات و عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز