خبرگزاری کار ایران

قطعی شدن رای پرونده یکی از بزرگترین قاچاقچیان سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۳۷

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از قطعی شدن رأی پرونده یکی از بزرگترین قاچاقچیان استان خبر داد .

حیدر میرزایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این خصوص اظهار داشت:با توجه به گزارش‌های واصله و در راستای شناسایی قاچاقچیان دانه درشت و با رصد مستمر اداره اطلاعات استان تعداد 18 کانتینر حاوی 228 هزار و 615 کیلوگرم ظروف شیشه‌ای و فلزی مشکوک به قاچاق در نزدیکی شهرستان ایرانشهر کشف شد.

حیدر میرزایی بیان کرد:در همین راستا 20 نفر  متهم به قاچاق کالا دستگیر و پرونده پس از تحویل کالاهای مکشوفه به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی ، جهت سیر مراحل قانونی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر ارجاع شد. 

میرزایی در ادامه گفت:در محموله توقیفی در برخی کانتینرها درحالی‌که در سامانه گمرکی ظروف با جنس استنلس استیل ثبت شده بود اما پس از کشف مشخص شد که بر روی کالا جنس آلومینیوم با پوشش سرامیک درج شده است که از این طریق بدنبال اغفال مشتریان بودند .

وی افزود : در محموله مکشوفه برای برخی کالاها در حالی‌که بلور ثبت شده بود اما با نظر کارشناس و آزمایشگاه جنس کالا کریستال اعلام شده بود .

میرزایی گفت : در یکی از کانتینرها نیز یک جعبه حاوی بیش از 300 هزار برگه هلوگرام با نشان شرکتی معتبر که بصورت ماهرانه‌ای جاساز شده بود توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف شد .

وی افزود : در ادامه روند رسیدگی به پرونده شعبه رسیدگی کننده اقدام به استعلام از مراجع مرتبط نمود که در پاسخ ارائه شده عدم مطابقت کالای ثبت شده با مدارک و نتایج آزمایش های استاندارد تأیید شد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بیان کرد : قاچاقچیان با شگردهای فوق العاده پیشرفته و برنامه ریزی هوشمندانه علاوه بر تغییرات در نوع کالا قصد داشتند  بدون انجام صحیح تشریفات قانونی کالا را وارد بازار کنند.

وی اضافه کرد : شعبه رسیدگی کننده بر اساس نحوه کشف کالا ، اظهارات متهمین پرونده ، استعلامات صورت گرفته و سایر مستندات موجود در پرونده تخلف را محرز دانست و متهم ردیف اول را به عنوان مباشر علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به میزان 50 میلیارد ریال و متهم ردیف دوم را بعنوان شریک در قاچاق کالا به میزان 50 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد. 

میرزایی در پایان گفت : با اعتراض متهمین به رأی شعبه بدوی ، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه تجدید نظر ارسال شد که در آن مرجع نیز رأی شعبه بدوی تأیید و تشریفات اجرایی در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز