خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبرداد:

اجرای طرح ساخت 300 موج شکن در سواحل عمان و خلیج فارس

کد خبر : ۵۶۹۷۹۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توجه به امر توسعه زیرساخت‌های فعالیت‌های صیادی، گردشگری و تجارت در نوار ساحلی کشور در سال‌های گذشته طرح ساخت 300موج شکن چند منظوره در سواحل خلیج فارس و دریای عمان به اجرا گذاشته شد.

  نیره پورملائی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:به دلیل جانمایی نادرست، حوضچه آرامش موج شکن‌ها قبل از هرگونه بهره برداری، از رسوبات دریایی و شن و ماسهِ حاصل از فرسایش سواحل، پر و غیر قابل استفاده شده است.

 پورملائی افزود:در راستای توجه به امر توسعه زیرساخت‌های فعالیت‌های صیادی، گردشگری و تجارت  در نوار ساحلی کشور در سالهای گذشته  طرح ساخت 300موج شکن چند منظوره در سواحل خلیج فارس و دریای عمان به اجرا گذاشته شده است که 6 موج شکن  گیشاب ، رودیک ، گواتر، پوشود ،کوه خاک و گورانکش واقع در حوزه استحفاظی شهرستان چابهار است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: از استعداد موج شکن سه موج شکن گیشاب، رودیک و گواتر عملیات احداث آنها  تمام شده است.

پورملائی اشاره کرد: در بازدید از موج شکن‌های مزبور مشاهده شد  به دلیل جانمایی نادرست، حوضچه آرامش این موج شکنها قبل از هرگونه بهره برداری، از رسوبات دریایی و شن و ماسه حاصل از فرسایش سواحل که باتوجه به شدت زیاد امواج در این مناطق که متاثر از بادهای موسمی مونسون میباشد، پر شده و عملا غیرقابل استفاده میباشند و در آینده ای نه چندان دور خط ساحلی  نزدیک این موج شکن‌ها تغییر کرده و بالطبع عوامل زیست محیطی ساحلی نیز تغییر خواهندکرد.

وی  خاطر نشان کرد: در مجموع  سواحل استان واجد اشکال و عوارض مختلفی از سواحل گلی، ماسه ای، سنگی و صخره ای بوده که  با اشکال گوناگون هیدرولوژیک خورها، مصب‌ها، خلیج‌های کوچک و... با وجود شرایط هیدروگرافی، جزر و مدی و رسوبی خود پناهگاه مناسبی برای زیست موجودات در این منطقه را  فراهم کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز