خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی کشور در چابهار مطرح کرد:

اختصاص ۸ دستگاه مکنده غلات به ارزش ۱۷ میلیون یورو به بندر چابهار

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: به منظور تجهیز و توسعه بندر چابهار هشت دستگاه مکنده غلات به ارزش ۱۷ میلیون یورو به این بندر اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی، عباس احمدزاده اظهار داشت: خرید و اختصاص این مکنده‌ها پس از برگزاری مناقصه بین‌المللی با حضور شرکت های «نایرو آلمان، ویگان بلژیک و بوهلر آلمان» و ارائه پشنهادات از سوی این سه شرکت به کمیته فنی و بازرگانی، بررسی های کارشناسی انجام و در نهایت شرکت نایرو از کشور آلمان با بالاترین امتیاز فنی برنده مناقصه شد.

 مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: این هشت دستگاه مکنده هر کدام قدرت تخلیه 600 تن در ساعت را دارند و برای کشتی‌هایی با سایز 80 تا 150هزار تنی طراحی شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مشکلی در تامین اعتبار و گشایش ال سی (LC ) وجود ندارد و گشایش ال سی در یکی از بانک های آلمان انجام می‌شود.

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه ای به بندر چابهار دارد به همین منظور برای راه‌اندازی ترمینال مسافربری دریایی و خرید سه دستگاه ایکس ری به ارزش 300 هزار یورو برنامه ریزی و اقدامات لازم قطعی شده و در اواسط هفته جاری برای انتقال به بندر چابهار بارگیری می‌شود.

کد خبر : ۳۹۳۶۴۲