خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبرداد:

بندر شهید کلانتری چابهار مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۷۵۹

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر شهید کلانتری چابهار مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنادر و کشتیرانی، بهروز آقایی اظهار داشت: پیرو مکاتبات صورت گرفته استانداری سیستان و بلوچستان با وزارت کشور بندر شهیدکلانتری چابهار علاوه بر مبادی عبور و مرور کالا به عنوان مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد.

وی گفت: با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌ها استان سیستان و بلوچستان و سابقه مراودات اقتصادی و فرهنگی با کشور عمان ضرورت راه‌اندازی خط مسافری بین چابهار – مسقط از اولویت‌های کاری سازمان بنادر و دریانوردی در بندرچابهار است که خوشبختانه با پیگیری‌های مقامات استانی صدور مجوز مرز مجاز دریایی مسافری از طریق وزارت کشور ابلاغ شد.

آقایی تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی، بازرگانی و گردشگری با کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از سیاست‌های راهبردی دولت جمهوری اسلامی برای همکاری پایدار در اقتصاد منطقه است.

وی تاکید کرد: امنیت و اقتصاد دو مقوله مهم توسعه هر کشور است و بندر چابهار در این راستا پیشتاز وضعیت معیشتی مردم منطقه و خصوصاً محور شرق خواهد بود.

آقایی افزود: پشتوانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نگاه کلان نظام است که خوشبختانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی مراحل پایانی خود را می‌گذراند و در صورت سپری کردن مناسبات سیاسی در وضعیت فعلی ما شاهد راه‌اندازی اسکله‌ها با مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا در پایان امسال هستیم.

وی افزود: نگاه ما در مورد فعالیت بندرچابهار نگاه صنفی و جزیره‌ای نیست بلکه یک نگاه فرا ملی است به همین منظور راه‌اندازی خط مسافری بین چابهار - عمان که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی در مورد وضعیت سالن مسافری گفت: در حال حاضر آماده‌سازی سالن را به اتمام رسانده‌ایم و در حال نصب سیستم سرمایشی، نصب کانترها، صندلی‌ها، سیستم مخابراتی و طراحی چگونگی استقرار دستگاه‌های مرتبط با مسافر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز