خبرگزاری کار ایران

در فرودگاه زابل؛

هواپیمای وزیر بهداشت در راه برگشت دچار نقص فنی شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۹۸۹

در مسیر برگشت به تهران در شرایطی که، هواپیما در طول باند پرواز قرار گرفت و عملیات پرواز شروع شد، خلبان قبل از پریدن و جدا شدن چرخ‌ها از زمین، متوجه نقص فنی در یکی از موتور‌های هواپیما شد.

هواپیمای BAE شرکت هواپیمایی ماهان که سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، را به سلامت وارد فرودگاه زابل در سیستان و بلوچستان کرد، در مسیر بازگشت با ۶۴ مسافر در حین پرواز، موتورش از کار افتاد.

این هواپیما حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح پنج‌شنبه که وزیر بهداشت و مسافران دیگر را در فرودگاه زابل پیاده کرد، یک ساعت بعد در مسیر برگشت به تهران در شرایطی که، هواپیما را در طول باند پرواز قرار گرفت و عملیات پرواز شروع شد، خلبان قبل از پریدن و جدا شدن چرخ‌ها از زمین متوجه نقص فنی در یکی از موتور‌های هواپیما شد و آن را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از زاهدان، پرواز شماره ۱۰۸۴ روز پنج‌شنبه ۱۹ دی‌ماه شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد تهران با ۷۳ نفر مسافر و خدمه پرواز در حالی ساعت ۹:۲۵ در طول باند قرار گرفت و عملیات پرواز را شروع کرد که قبل از پریدن و جدا شدن چرخ‌ها از باند فرودگاه یکی از موتور‌های هواپیما دچار نقص فنی شد.

رئیس فرودگاه زابل با بیان اینکه خلبان به موقع از اوج گیری پرواز خودداری کرد، گفت: پس از توقف پرواز هواپیما به پارکینگ منتقل شد و یک‌سری اقدامات فنی توسط مهندس پرواز انجام شد که فایده ای نداشت.

سرگزی با اشاره بر اینکه با پرواز جایگزین یک مهندس پرواز به همراه تعدادی تجهیزات و لوازم فنی به فرودگاه زابل اعزام شد، افزود: با تعمیر نقص فنی موتور، این هواپیما بدون مسافر در ساعت ۱۸ و ۲۵ دقیقه به مقصد تهران پرواز کرد و به سلامت در تهران به زمین نشست.

وی در ادامه به ساماندهی مسافران جامانده از این پرواز اشاره و اضافه کرد: پرواز شماره ۱۰۸۴ شرکت هواپیمایی ماهان که به علت این نقص لغو شده بود با پرواز جایگزین شرکت در ساعت ۱۷همین روز به مقصد تهران پرواز کرد.

پیش از این در اردیبهشت امسال هواپیمای شرکت آسمان با ۱۳۵ مسافر و خدمه پرواز که از مبدا مشهد قصد فرود در فرودگاه زاهدان در ۲۰۰ کیلومتری این فرودگاه را داشت به دلیل باز نشدن چرخ‌هایش دچار حادثه شد. همه مسافران این پرواز با مهارت خلبان به سلامت از هواپیما خارج شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز