خبرگزاری کار ایران

استاندار:

مجوز تامین سوخت افغانستان به مردم سیستان و بلوچستان رسید

کد خبر : ۲۲۶۸۵۷

اعتباراتی که در یک سال گذشته برای هزینه در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده، برابر با کل اعتبار تملک دارایی‌های استان به میزان ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سال ۵۸ تا ۹۲ است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر کس تمایل به عرضه سوخت در کشور افغانستان داشته باشد، می‌تواند سوخت را بر اساس فوب خلیج فارس یا کمتر از آن تهیه و عرضه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زاهدان، علی اوسط هاشمی از اعطای مجوز تامین سوخت مصرفی بازار افغانستان به سیستان و بلوچستان، توسط دولت خبر داد و اظهار کرد: مجوز تاسیس جایگاه عرضه سوخت در پایانه‌های مرزی نیز از سوی دولت صادر شده که بر اساس آن هر کس تمایل عرضه سوخت در کشور همسایه را داشته باشد، می‌تواند سوخت را بر اساس فوب خلیج فارس یا کمتر از آن تهیه و عرضه کند.

هاشمی در ادامه بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای تامین نیازهای کشور تاکید کرد و افزود: استفاده از توان تامین گوشت قرمز یکی از ظرفیت‌ها ست. در این رابطه مجوز تامین ۵۰ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور به استان داده شده که این موضوع بر رونق و فعال سازی ۱۹۷ واحد پرواربندی دام می‌افزاید.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به نشست اخیر استانداران شرق کشور اشاره کرد و گفت: سند توسعه تامین آب شرق کشور، ترانزیت و بندر، تفیض اختیارات به استاندارن، مهاجرت‌های شرق کشور، احیای سند توسعه محور شرق و صنعت و معدن، شش محور اصلی و درخواست استاندارن از رئیس جمهوری در این نشست بوده است.

وی در ادامه به بخشی از سخنان ریس جمهور در این نشست اشاره کرد و گفت: آقای روحانی تاکید کرد که شخصاً پیگیر توسعه سیستان و بلوچستان و سواحل مکران است و باید بندر چابهار؛ بزرگ‌ترین بندر کشور شود.

هاشمی با بیان اینکه اعتباراتی که در یک سال گذشته برای هزینه در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده برابر با کل اعتبار تملک دارایی‌های استان به میزان ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سال ۵۸ تا ۹۲ است، ادامه داد: هزینه این مقدار اعتبار تنها در دو بخش احداثپتروشیمی در چابهار و ایرانشهر بین ۳۰ تا ۴۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح انتقال آب با لوله به سطح ۱۴۶ هزار هکتار از اراضی استان که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مصوب شده نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به تنهایی ۱۴۶ هزار خانوار استان را صاحب شغل پایدار می‌کند، علاوه بر این برای تامین لوله‌های این طرح نیز از شرکتی استفاده می‌شود که این لوله را در استان تولید کند.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان، ضمن تاکید بر توجه شرکت‌های دولتی به سیستان وبلوچستان، سهم بخش خصوصی در سرمایه گذاری‌های اخیر استان را نیز قابل توجه دانست و گفت: فقط در یک پرو‍ژه احداثکارخانه فولاد سازی یک سرمایه گذار ایرانشهری مقیم تورنتو ۵۰۰ میلیون دلار در استان سرمایه گذاری می‌کند.

هاشمی در ادامه با ویژه خواندن نگاه دولت به سیستان و بلوچستان افزود: دولت در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به دنبال توسعه این استان است، تا حالا ۱۱۹ میلیارد تومان برای ساخت راه آهن چابهار تزریق شده و تا پایان سال نیز ۷۹۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام شرکت‌های فولادی به این طرح اختصاص می‌یابد، برای مرکز سوم خودروسازی ایران نیز مدیرعامل تعیین شده و روند گردش کار آن در حال اجرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز