خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری کشور:

سهم سیستان و بلوچستان از صندوق ضمانت سرمایه گذاری، ۱۸ میلیارد تومان است

کد خبر : ۱۴۷۹۷۳

سهم سیستان و بلوچستان از میزان ضمانت مورد استفاده صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون ۱۸ میلیارد تومان است که در صورت نیاز به ۲۰ یا ۳۰ میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.

ایلنا: مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور در حال حاضر ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه دارد که بیش از ۱۰ برابر این رقم می‌تواند ضمانت نامه صادر کند.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» از زاهدان، «امیر میمنت آبادی» در نشست خبری در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان مطلب بالا اظهار کرد: از دو سال گذشته تا کنون این صندوق ۶۰۰ فقره ضمانت نامه اعتباری به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان صادر کرده است که ۵۰ درصد از ضمانت نامه‌ها مربوط به بخش کشاورزی، ۴۰ درصد آن صنعت و ۱۰ درصد دیگر نیز به عرصه خدمات تعلق دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین ضمانت نامه‌ها برای استان‌های هرمزگان، فارس و ایلام صادر شده است، افزود: استان هرمزگان در سال گذشته در رده‌های پایین جدول ضمانت بوده است ولی با ایجاد یک شهرک گلخانه‌ای متشکل از ۱۱۰ تعاونی، توان استفاده از ضمانت صندوق را افزایش داده است.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سهم سیستان و بلوچستان از این صندوق ۱۸ میلیارد تومان است، ادامه داد: هیچ گونه محدودیتی برای این استان در مورد استفاده از ضمانت سرمایه گذاری وجود ندارد و تا جایی که استان کشش داشته باشد، می‌تواند از آن استفاده کند، حتی استان می‌تواند تا سقف ۲۰ یا ۳۰ میلیارد تومان ضمانت نامه دریافت کند.

«میمنت آبادی» گفت: تا دو سال آینده سقف خاصی برای استان‌ها در نظر گرفته نشده و به میزان کشش هر استان ضمانت نامه صادر می‌شود. در گذشته به صورت متوسط برای هر استان ۱۰ میلیارد تومان سهم پیش بینی شده بود.

وی همچنین از افتتاح نمایندگی این شرکت در سیستان وبلوچستان در روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: شرکت تعاونی «نوبافت شرق» در سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در این استان از ضمانت ۷۰۰ میلیون تومان صندوق ضمانت بهره‌مند شد. این ضمانت اولین فعالیت دفتر نمایندگی این صندوق در سیستان وبلوچستان بوده است.

او در بخش دیگری از سخنانش کارمزد استفاده از ضمانت نامه‌های بانکی این صندوق را در سال اول یک درصد و سال‌های بعد از آن تا نیم درصد خواند و اضافه کرد: سقف اعتباری قابل اختصاص به تعاونی‌ها پنج میلیارد تومان است که در صورت خوش حسابی متقاضی تا ۳۰ درصد کارمزد آن تخفیف دارد.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به «ایلنا» در مورد مصوبات سفر اخیر وزیر به سیستان و بلوچستان گفت: تعهدات وزیر تعاون در نخستین سفر استانی‌اش به سیستان و بلوچستان حتماً پیگیری می‌شود. رئیس هیئت مدیره شرکت «شستا» بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تحقق تعهدات وی به استان می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز