خبرگزاری کار ایران

سرپرست جمعیت هلال احمر استان:

واکسیناسیون حجاج سیستان و بلوچستان در مراکز هلال احمر انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۴۴۳

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون یک‌هزار و ۷۶۴ نفر از حجاج بیت الله الحرام این استان در خرداد ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد مهدی سجادی اظهار داشت: این طرح توسط معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر انجام شد که بر اساس آن حجاج برای تزریق واکسن مننژیت فقط باید به شعب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کردند.

وی افزود: همچنین طرح معاینات پیش از اعزام زائران حج در شعب هلال احمر شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، خاش، سراوان و چابهار انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اقدام بر اساس برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی سازمان حج و زیارت استان برای زائران بیت‌الله الحرام انجام گرفت، افزود: متقاضیان حج تمتع قبل از اعزام باید معاینات پزشکی و تاییدیه سلامت را از جمعیت هلال احمر دریافت کنند.

وی گفت: پس از انجام واکسیناسیون یک برگ کارت واکسیناسیون بین المللی برای هر زائر صادر شد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان؛ امسال یک‌هزار و ۵۹۳ زائر در قالب ۱۱ کاروان با هفت پرواز از فرودگاه بین المللی زاهدان عازم سرزمین وحی شدند.

مهدی خسروی بنجار اظهار داشت: تمام امکانات رفاهی جهت اعزام و پذیرش و همچنین حرکت زائران و جامه‌دان از ماه‌های گذشته در فرودگاه زاهدان در دستور کار اداره‌کل و ارگان‌های همکار در عملیات حج قرار گرفت.

وی افزود: خردسال ترین زائر سیستان و بلوچستان یک سال و ۱۰ ماهه و بزرگترین زائر این استان که عازم سرزمین وحی شدند ۹۷ سال سن داشت.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعزام زائران از فرودگاه زاهدان به مدینه منوره بدون بروز مشکلی انجام شد، ادامه داد: تلاش خواهد شد تا عملیات بازگشت زائران نیز بدون بروز مشکلی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز