خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

اختصاص دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات ساخت راه آهن چابهار - زاهدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۵۴

اگر هر کارگر در محیط کار از یک خرد و نگاه مالکانه نسبت به کار و تولید خود برخوردار باشد بطور قطع تراوش فکری و جوشش را می‌تواند در آن محیط ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اوسط هاشمی در دیدار دبیر و هیات اجرایی خانه کارگر و فعالان کارگری سیستان و بلوچستان با وی در استانداری افزود: با تخصیص این اعتبار عملیات ساخت خط ریلی چابهار - ایرانشهر - زاهدان سرعت گرفته و پس از اتمام گام مهمی در توسعه ترانزیت برداشته می‌شود.
وی صدور مجوز استخدام هزار نفر از نیروهای بومی در نیروی انتظامی را از دیگر عنایت ویژه دولت در سه روز اخیر ذکر کرد.
وی با اشاره به جایگاه کار و کارگر بیان کرد: فرموده امام امت(ره) مبنی بر اینکه خدا هم کارگر است، نشان دهنده جایگاه کارگر و رسالت عظیم این قشر زحمتکش و فعال است.
وی ادامه داد: اگر هر کارگر در محیط کار از یک خرد و نگاه مالکانه نسبت به کار و تولید خود برخوردار باشد بطور قطع تراوش فکری و جوشش را می‌تواند در آن محیط ایجاد کند.
استاندار سیستان و بلوچستان بر ارتقا علم و دانش کارگران تاکید کرد و گفت: پویایی، پیشرفت، تکامل و مجهز شدن به علم و دانش و مهارت شرط پیشرفت و توسعه است.
وی تصریح کرد: انسان محور توسعه است تا او تغییر نکند روش‌ها و متدهای کار نمی‌توانند کارساز باشند، هیچگاه نیاز به آموزش را نباید فراموش کرد، مسیر برای کسب علم و ارتقا مهارت آماده و مهیاست.
وی افزود: دولت به مردم این استان بدهکار است و باید در کوتاه زمان آن را پرداخت کند و توازن منطقه‌ای را شکل دهد، فاصله اینن استان با مرکز کشور نباید عاملی برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه آن باشد.
اوسط هاشمی اظهار داشت: جای تاسف است استانی با آن همه پیشینه فرهنگی غنی، زبان، پوشش، خلق و رفتار خوب مردم و عشق آنان به وطن فاقد سینما، سالن تئا‌تر و خانه‌های فرهنگ باشد، این محرومیت نیست بلکه کم توجهی بوده است.
وی افزود: سهم فرهنگ استان را در فرهنگ ملی باید ارتقا دهیم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مطالبات فرهنگی این استان را پرداخت کند.
وی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گوناگون این استان در بخش‌های مختلف بیان کرد: مشارکت عمومی در شکوفا کردن این توانمندی‌ها باید افزایش یابد.
در این نشست میرشکار دبیر اجرایی خانه کارگر استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده مسائل و مشکلات موجود را بیان و آمادگی تشکل‌های کارگری را برای همکاری با استاندار در زمینه پیشرفت و توسعه استان اعلام کرد.
وی از احداثو بهره برداری مجتمع فرهنگی رفاهی و آموزشی خانه کارگر در زاهدان خبر داد و تاکید کرد علی رغم همه تنگنا و مشکلات موجود در چند سال گذشته تلاش‌های زیادی در سطح ملی و استانی جهت ایجاد امکانات رفاهی صورت گرفته و انشاالله با توجهات بیشتر علی الخصوص دولت تدبیر و امید بارقه امید در جامعه کارگری که از حامیان دولت بوده نیز وزیدن گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات فراروی جامعه کارگری در استان اشاره و خواستار توجه در بخش بیمه و درمان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز