خبرگزاری کار ایران

برگزاری 550 ویژه برنامه هفته کار و کارگر در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۴۵۶

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود 300 ویژه برنامه در هفته کار و کارگر برگزار شد و امسال با بهبود شرایط، 550 ویژه برنامه گرامیداشت هفته کار و کارگر از پنجم تا یازدهم اردیبهشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا حامد آرامش روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: یکی از مهم ترین بخش های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغالزایی است و خوشبختانه توانستیم با ایجاد بیش از 18 هزار شغل در سال گذشته ، این مهم را محقق کنیم.

وی افزود : سال گذشته در مجموع به ۲ هزار و ۸۰۳ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان رسیدگی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش  ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد دادخواست رسیدگی شده در مراجع حل اختلاف کار استان ۲ هزار و ۵۷۸ مورد این دادخواست‌ها منجر به صدور رای شده است.

وی افزود: براساس ماده ۱۵۷ قانون کار، هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی،‌ موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته‌جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی و کارگران و کارفرما و در صورت عدم سازش از طریق هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

آرامش بیان کرد: ۱۹ هیات تشخیص و ۶ هیات حل اختلاف فرآیند رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی را در استان انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: رویکرد محوری در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، حل و فصل اختلافات کارگران و کار فرمایان براساس مصالحه و سازش است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: حوزه روابط کار یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین میزان مراجعه‌کننده را در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد و  باید افراد مسوول در این حوزه به قوانین و مقررات و سامانه‌های مربوطه اشراف اطلاعاتی کاملی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۷۵۳ میلیارد تومان تاکنون از محل منابع تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط چهار بانک عامل این طرح در استان جذب شده که معادل۸۴.۴ درصد اعتبارات کل ابلاغی است.

وی افزود:  این میزان تسهیلات در سیستان و بلوچستان به ۹ هزار و ۵۲۳ طرح با اشتغال ۱۶ هزار و ۳۴۰ نفر پرداخت شد.

وی به ۲۸ هزار نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سالجاری هم اشاره کرد و افزود: این مهم با همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها در استان محقق می‌شود.

آرامش اظهار داشت: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز سال گذشته ۲۳۹ میلیارد تومان در استان تسهیلات پرداخت شد و زمینه اشتغالزایی برای ۴ هزار و ۶۱۴ نفر را فراهم کرد.

آرامش با بیان اینکه ۶۰ درصد حوادث ناشی از کار منجر به فوت در کارگاه‌های ساختمانی سیستان و بلوچستان رخ داده است گفت: سقوط از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی عامل عمده حوادث ناشی از کار منجر به فوت بوده است.

وی اظهارداشت: در سال ۱۴۰۰ متاسفانه هفت نفر در حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان فوت کردند که پنج مورد آن در کارگاه‌های ساختمانی رخ داد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این میزان از فوتی‌ها معادل ۶۰ درصد کل حوادث ناشی از کار منجر به فوت این استان را شامل می شود، افزود: در سال جدید با تشکیل و تقویت تیم‌های بازرسی مشترک از کارگاه‌ها ساختمانی و طرح‌های عمرانی سطح استان، به شدت روی رعایت نکات ایمنی نظارت خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز