خبرگزاری کار ایران

مخالفت هزاران نفر از مردم سیستان و بلوچستان با تقسیم این استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۶۸۰

عده‌ای از مردم استان سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی کارزاری مخالفت خود را با تقسیم شدن این استان اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، امضاء کنندگان این کارزار در متن آن خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس دولت و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نوشته‌اند:

«چند سالی بود که زمزمه طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان به گوش می‌رسید. متأسفانه این طرح مجدداً بر سر زبان‌ھا افتاده است و توسط افرادی غیردلسوز ، رھبری و مطرح می‌شود که خاطر میلیون‌ھا نفر را ناراحت و مخدوش و قلوب پاک جوانان این خطه را مشوش کرده است.

باتوجه به شرایط کنونی کشور، این طرح از لحاظ سیاسی و اقتصادی به نفع مردم و دولت نخواهد بود؛ چرا که پهنای استان برای مردمانش یک ظرفیت می‌تواند باشد. آیا نیاز است برای محرومیت‌زدایی، این خاک، همچون مناطقی از بلوچستان که به خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان الحاق شدند، تکه‌تکه شود؟

این مناطق هم زمانی به‌خاطر ترقی و پیشرفت جدا شدند اما همچنان که مستحضرید پس از گذشت بیش از هفتاد سال نه خبری از پیشرفت است و نه آسایش و آرامش. چه بسا که بسیاری از مردم آن مناطق همچنان از امکانات اولیه زندگی، مثل آب، راه، بهداشت و حتی شناسنامه نیز محرومند.

بنابر دلایل فوق از رؤسای محترم قوای مقننه و مجریه خاضعانه تقاضا داریم که صدای این ملت را بشنوند. ما امضاکنندگان ذیل مصرانه درخواست داریم نسبت به طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان تجدید نظر بفرمایید.»

 این کارزار تا تاریخ ۲۲ دی ماه در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/20575) در حال جمع‌آوری امضاء است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز