خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم زاهدان عنوان کرد؛

نقش کلیدی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در پشتیبانی از تولید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۵۱۵

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نقش مهمی در پشتیبانی از تولید دارد و باید این مسئولیت مهم اطلاع رسانی شود.

به گزارش ایلنا، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با نماینده مردم زاهدان و ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. 

حسینعلی در این دیدار شهریاری با اشاره به تاثیر بیمه‌های اجتماعی در ایجاد امنیت شغلی و آرامش روانی روستاییان و عشایر، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با داشتن مزایای خوبی چون امکان برخورداری از مستمری بازنشستگی، نقش مهم و تاثیرگذاری در پاسخگویی به بخشی از مطالبات و حق و حقوق شهروندی روستائیان و همچنین پشتیبانی از تولید و مانع زدایی دارد و ضروریست تا تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده ، مستمر و همیشگی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته و از ظرفیت روحانیت معزز ،معتمدین و دهیاران بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مجلس در طی دوره های گذشته برای تصویب این طرح و تصویب قوانین در جهت حمایت از روستاییان و توسعه بیمه اجتماعی، افزود: تلاش می‌کنیم برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف که از اقشار مولد و در عین حال آسیب‌پذیر هستند در مجلس از هیچ کوششی دریغ نکنیم و در راستای توانمندسازی و حفظ سلامت روحی و روانی خانواده های بی بضاعت از ظرفیت خیرین نیک اندیش استفاده کنیم.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از  حمایت از پیشنهادات صندوق و تصویب آنها در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به کسب موفقیت صندوق بیمه اجتماعی در سامانه شفافیت دستگاه ها و سازمانهای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشاره و بیان داشت: شفافیت عملکرد صندوق بیمه اجتماعی پاسخی مطلوب و رضایت بخش در جهت کسب اعتماد عمومی و صیانت از سرمایه های صندوق است.

امان الله شاقوزایی در ادامه در خصوص اجرای طرح همسان سازی مستمری‌ها ، اجرای طرح بیمه رایگان یک میلیون و چهارصد هزار نفر توضیحاتی ارائه‌ کرد و خواستار حمایت مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در جهت افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی در استان و همچنین توجه ویژه به صندوق در پرداخت بدهی های دولت شد.

وی افزود: اهداف و فعالیت‌های این صندوق مبتنی بر حفظ عزت نفس و کرامت انسانی بوده و در شرایط سخت می‌تواند آسایش و رفاه نسبی را برای بیمه شدگان و خانواده های آنان فراهم کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز