خبرگزاری کار ایران

مجری طرح آبرسانی سیستان :

حق آبه کشاورزی برای همه کشاورزان سیستانی در نظر گرفته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۱۰۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت : به‌منظور کمک به همه بهره برداران بخش کشاورزی و تقسیم عادلانه آب، برای هر کشاورز سیستانی که به هر دلیلی از محل طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان حق آبه کشاورزی نداشته و یا دارای سهم آب کمی (کم حق آبه)بوده اند، سهم آب کشاورزی در نظر گرفته شده است.

محمد علی نیکبخت در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: حداقل سهم حق آبه در نظر گرفته شده برای این افراد، حق آبه کشت در سطح سه هزار متر مربع است.

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان تصریح کرد: با این اقدام، بر اساس مطالعات انجام  شده حدود ١٠ هزار بهره بردار سیستانی به ۶۵ هزار نفر کشاورز بهره مند از طرح ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان اضافه خواهد شد.

او تأکید کرد: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران طرح طبق برنامه کار تحویل آب به کشاورزان در محل حوضچه های پنج هکتاری همچنان ادامه داشته و با رفع نواقص سرعت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

نیکبخت با تقدیر از همکاری کشاورزان افزود تمام پیمانکاران اجرایی با نهایت دقت تمامی مسیرهای انتقال آب را کنترل ، تا حداکثر رضایت مندی بهره برداران فراهم شود.

او اذعان داشت: تاکنون قریب به ٣٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان آبگیری شده و روند این کار کماکان ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز