خبرگزاری کار ایران

عده‌ای دنبال رفیق‌بازی و سفرهای خارجی‌اند؛

کاوه: برخی بزرگان کشتی، بلد نیستند بزرگی کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۱۴

هیچ‌کدام از تصمیمات رسول خادم درست نبوده/ اگر محمد بنا حاضر نیست کار کند می‌توانیم حسن بابک را بیاوریم/آقایان به نظرات کارشناسی اهمیت نمی‌دهند.

کارشناس کشتی کشورمان با اشاره به مسابقات آسیایی در رشته فرنگی و آزاد گفت: در بحث کشتی فرنگی نتایج مشخص است اما کشتی آزاد در دو وزن اول نتوانستند نتایج لازم را کسب کنند.

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب افزود: عدم نتیجه‌گیری در کشتی آزاد و پیش از آن در کشتی فرنگی نشان می‌دهد این آقایان باید در دیدگاه، افکار و نوع تمرینات خود تجدیدنظر کنند چراکه خروجی که می‌بینیم خوب نیست.

وی ادامه داد: در روز نخست کشتی آزاد حسن مرادقلی که نزدیک به یکسال و اندی در اردوی تیم ملی بوده و نفر دوم ما محسوب می‌شود می‌توانست موفقیت‌هایی کسب کند اما به راحتی حذف می‌شود. برخلاف اینکه آقایان می‌گویند ما یک تیم جوان را برای مسابقات آسیایی بردیم اما واقعیت چیز دیگری است. آنها تیم دوم ایران را بردند. بسیاری از ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی حضور داشتند اما اینکه حالا چرا نتیجه نمی‌گیریم آقایان باید تامل کنند ببیند چرا نمی‌توانند نتایج مورد انتظار را کسب کنند.

این کارشناس کشتی همچنین تاکید کرد: تیمی که به مسابقات آسیایی اعزام شده بود به ویژه در کشتی آزاد می‌توانست نتایج بهتری را بگیرد. من فکر می‌کنم طی امروز و فردا در اوزان بالاتر کار ما برای کسب مدال آسان باشد اما این به شرطی است که شرایط طبیعی باشد. اگر شرایط غیرطبیعی رقم بخورد ممکن است در سنگین وزن هم نتوانیم توفیق چندانی برای کسب مدال داشته باشیم.

این پیشکسوت کشتی درخصوص اینکه تصمیمات رسول خادم به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی هم باعث شده هم رشته فرنگی و هم آزاد نتوانند در حد انتظار ظاهر شوند، گفت: رسول خادم تقریبا نزدیک به 15- 16 ماه است به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی چه در رشته فرنگی و چه آزاد انتخاب شده اما او هنوز نتوانسته حتی وضعیت کشتی آزاد را سر و سامان دهد. در این 15-16 ماهه حضور خادم به عنوان مدیر تیم‌های ملی همواره شاهد بودیم در اعزام‌ها و اردوها اختلافاتی بین کشتی‌گیران با مربیان و حتی اختلافاتی بین مربیان وجود داشته و خادم نتوانسته حتی حواشی کشتی آزاد را جمع کند. حالا او چگونه می‌تواند حواشی کشتی فرنگی را جمع کند.

کاوه افزود: قحط الرجال نیست که خادم بخواهد هم امور کشتی آزاد را در دست بگیرد و هم امور کشتی فرنگی را. کشتی فرنگی را باید بدهید دست خود کشتی‌گیران و گوش شکسته‌های فرنگی. اگر محمد بنا حاضر نیست کار کند می‌توانیم حسن بابک را بیاوریم. نفرات دیگری هم هستند که بتوان از تجربیات آنها در کشتی فرنگی استفاده کرد.

این کارشناس کشتی با بیان اینکه هیچ‌کدام از تصمیمات رسول خادم درست نبوده، گفت: من با صراحت روی این حرف خود هستم و هر کس بخواهد در این ارتباط با من بحث کند می‌توانم با دلیل و برهان جواب او را بدهم چون تصمیمات رسول خادم خوب نبوده و نتیجه خروجی‌اش آنچه باید برای کشتی مفید باشد، نبوده است. چرا فدراسیون کشتی برای کشتی فرنگی از خود حسن رنگرز استفاده نکرد؟ او سابقه قهرمانی در کشتی فرنگی را دارد و می‌توانست مباحث مربوط به کشتی فرنگی را پیگیری کند.

وی افزود: صحبت‌هایی که انجام می‌دهم بیشتر خارج از مباحث نتیجه‌گیری است. روی صحبت من این است که ما می‌توانستیم تصمیمات بهتری بگیریم. یکی از این تصمیمات خوب می‌توانست این باشد که به فاصله 50 روزه از مسابقات جام‌جهانی تا مسابقات قهرمانی آسیا در نبود محمد بنا خود جزینی همچنان امور را پیش ببرد و بعد از این مسابقات فرصت کافی بود تا طی نشستی با بررسی شرایط، تغییرات کادر فنی صورت گیرد اما اینکه در این زمان کوتاه 50 روزه کادر فنی کشتی فرنگی تغییر کند حاصلی نداشت.

کاوه همچنین خاطرنشان کرد: بعد از جدایی بنا و جزینی، عبدالله چمن گلی سرمربی تیم ملی فرنگی شد اما او چند سال است که مربیگری نمی‌کند. چمن‌گلی از دوستان خوب من است اما او بعد از 10 سال دوری از مربیگری 5-4 ماه سرمربیگری تیم جوانان را بر عهده داشت، دوباره کنار رفت و بعد به عنوان کارمند سازمان تربیت بدنی به کار اداری پرداخت اما به یکباره به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب می‌شود. چمن‌گلی می‌رود مربیگری بشیر باباجان‌زاده‌ای را بر عهده می‌گیرد که پیش از این در مسابقات ترکیه عنوان سومی را به دست آورده و در مسابقات المپیک می‌توانست مدال بگیرد ولی با بدشانسی از مدال دور شد اما در مسابقات آسیایی به راحتی حذف می‌شود. این موضوع در مورد طالب نعمت‌پور و گیل‌نیرنگ همین موضوع تکرار می‌شود.

این پیشکسوت کشتی ادامه داد: وقتی کشتی‌گیران سال‌ها با یک شیوه تمرین کرده‌اند با آمدن کادر جدید که مطمئنا در تمرینات تغییراتی ایجاد می‌کنند نیاز به زمان است که بتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند اما اینکه تنها در 40-50 روز با شرایط جدید تمرین کنند ممکن است تغییراتی در کسب نتایج به وجود بیارد و در نهایت به عدم نتیجه‌گیری منجر شود.

کاوه اضافه کرد: متاسفانه به رغم اینکه بنده و سایر دوستانم در کشتی نظرات کارشناسی صریحی را بیان می‌کنیم اما آقایان که در رأس کار هستند به این نظرات اهمیت نمی‌دهند و بیشتر به فکر مسافرت‌های خارجی و رفیق بازی خود هستند و فکر می‌کنند آن چیزی که در تفکر خودشان است بهترین است و این موضوع به کشتی کشور لطمه می‌زند.

وی افزود: متاسفانه برخی بزرگان کشتی ما بلد نیستند بزرگی کنند. آنها برای اینکه فقط اسم‌شان باشد متاسفانه بسیاری از حقایق را نمی‌گویند چراکه عضو شورای هماهنگی یا شورای فنی فدراسیون کشتی هستند. همگی آنها وقتی بیرون از مجموعه کشتی قرار می‌گیرند بد فدراسیون را می‌گویند اما نمی‌دانم وقتی سر میز قرار می‌گیرند به آنها چه می‌دهند که آنجا فقط تعریف و تمجید می‌کنند اما بیرون مخالف دیدگاه‌های جاری در فدراسیون هستند.

این کارشناس کشتی خاطرنشان کرد: درد کشتی این است که کسانی اکنون زمام کشتی را در دست گرفتند که با اقدامات آنها کشتی در مسیر سرازیری قرار گرفته و با این رویه کشتی به سر منزل مقصود نمی‌رسد. امیدوارم در آینده نزدیک تفکرات خوبی در کشتی کشور جاری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز