خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بندرعباس در مجلس در برنامه «یه روز تازه»:

قول می‌دهم پیگر مشکل مسکن نیازمندان باشم/ تحقیق از همه شهرداری‌ها کلید می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۷۱۹

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما؛ از رهن منزل برای خانواده‌ای که آلونک آنها تخریب شده است و رفع مشکلات تحصیلاتی فرزندان این خانواده خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور آرامی در برنامه "یه روز تازه"، درباره تخریب آلونک یک خانواده سه نفره در شهر بندرعباس با مادری که معلول و سرپرست خانوار بوده است گفت: متاسفانه یک‌سوم از بافت شهر بندرعباس به دلیل مهاجرت مردم از روستاها و... خودساخته است، یک‌سوم هم بافت فرسوده دارد. زمین این آلونک هم متعلق به مسکن و شهرسازی بوده اما هیچگونه طرح مشخصی برای استفاده از آن وجود نداشته است.

وی افزود: وظیفه تامین مسکن این خانواده با مادری که معلولیت مختصری دارد و تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد هم بوده‌اند، برعهده بنیاد مسکن می‌باشد. این مشکل ابتدا به متوجه مسکن و شهرسازی است که چرا نتوانسته‌اند از زمین خود مراقبت کنند و در وهله دوم به شهرداری مربوط می‌شود که نتوانسته از ساخت و سازهای غیرقانونی جلوگیری کند.

آرامی تصریح کرد: شهرداری برای تخریب یک منزل یا مکان باید از قاضی حکم بگیرد، ضمن اینکه این خانواده بارها پیش از این اتفاق، درخواست نیاز خود به مسکن را به شکل‌های مختلف مطرح کرده بودند بنابراین وظیفه بنیاد مسکن بود که مشکل آنها را حل کند. 

وی ادامه داد: طبق بررسی‌ها، در سال ۱ میلیون مسکن نیاز جامعه ماست. طرح جهش تولید مسکن را در مجلس ارائه کردیم که اگر تصویب شود، دستگاه‌های اجرایی را موظف می‌کند که هر سال ۱ میلیون مسکن در طول ۴ سال ساخته و تقدیم هموطنان شود.

نماینده مردم بندرعباس درخصوص اقدامات صورت گرفته برای حمایت از خانواده‌ای که آلونک آنها تخریب شده است توضیح داد: درمان مادر خانواده به صورت رایگان انجام می‌شود، بنابر دستور صادره از تهران، منزلی برای این خانواده رهن خواهد شد و همچنین قرار است زمینی به آنها اهدا شود تا بتوانند منزل خود را هم آنجا بنا کنند. اگر مشکلی هم در حوزه تحصیل فرزندان این خانواده وجود داشته باشد در اسرع وقت رفع خواهد شد.

وی درباره ریشه اصلی بروز چنین اتفاق‌هایی توسط نیروهای شهرداری و چگونگی مقابله با آنها گفت: سازمان شهرداری‌ها بخشی به نام آموزش دارد اما متاسفانه هیچ‌یک از نیروهایی که وارد مجموعه‌ای از شهرداری می‌شوند آموزش نمی‌بینند و توجیه نمی‌شوند، بنابراین گمان می‌کنند در چنین مواردی اگر به راحتی منزلی را تخریب کنند اتفاقا پاداش هم خواهند گرفت. از طرفی به نظر من شورای هر شهر باید پاسخگو باشد؛ در جریان اخیر شهردار بندرعباس توجیهاتی ارائه کرده بود اما باید شورای شهر توضیح دهد که در شهر چه اتفاقی می‌افتد.

گفتنی است " یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز