خبرگزاری کار ایران

میرتاج الدینی در گفت‌وگو با ایلنا:

به طور معمول نرخ ارز و قیمت نفت مطرح شده از سوی دولت در بودجه، مشمول تغییرات نمی‌شود/ رئیس‌جمهور باید ظرف ۱۰ روز قانون یارانه ۱۲۰ هزار تومانی را ابلاغ کند/ محل‌های تأمین بودجه «طرح معیشتی» را مشخص کردیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۶۵۸

نائیب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح معیشتی اعاده شده از شورای نگهبان مورد بازنگری قرار گرفت و در حال حاضر قانونی شده و رئیس‌جمهور باید ظرف ۱۰ روز آن را ابلاغ کند، که چند روز آن هم گذشته است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر این‌که قیمت ارز یازده هزار تومان و هر بشکه نفت چهل دلار خواهد بود، گفت: این اعداد و ارقام مبنای محاسباتی هستند و به صورت نانوشته در بودجه قرار می‌گیرند و بر اساس آن درآمدها محاسبه می‌شود زیرا معمولاً مبنای قیمت‌ها را به گونه‌ای قرار می‌دهند که قابل وصول، دسترسی و دست‌یابی باشد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت امسال نرخ ارز را در بودجه بین یازده تا یازده هزار و پانصد تومان و قیمت هر بشکه نفت را چهل دلار در نظر گرفته است که باید این اعداد در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این اعداد و ارقام دستخوش تغییراتی شوند، عنوان کرد: تجربه گذشته نشان می‌دهد معمولا آن بودجه‌ای که دولت به مجلس می‌آورد چندان تغییری نمی‌کند، شاید در مواردی ۵درصد تغییر کند اما تغییر چندانی نخواهد کرد..

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطر نشان کرد: دولت با جمع‌بندی شرایط اقتصادی، بین‌المللی و داخلی مبنای نرخ ارز و قیمت نفت را مشخص کرده و مجلس هم آن‌ها را بررسی و تصویب می‌کند؛ یعنی به عبارت دیگر نفت بشکه‌ای چهل دلار و ارز یازده هزارتومانی مبنای محاسبات قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این که گفته می‌شود برای مثال، نفت بشکه چهل دلار، یعنی ما نفت را به  مبنای قیمتی  چهل دلار می‌‌فروشیم و سپس آن را به ریال محاسبه و درآمد بدست آمده اساس هزینه قرار می‌گیرد .

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حال ممکن است تعدادی از نمایندگان با این ارقام موافق نباشند و برای مثال بگویند نرخ ارز به جای یازده هزار تومان، دوازده هزار تومان باشد؛ این‌ها گفت‌وگوهای خارج از بودجه است و بر اساس توافق نسبت به آن اقدام می‌شود. 

وی درخصوص وضعیت طرح کمک معیشتی که باتوجه به نظرات شورای نگهبان دچار تغییراتی شد، گفت: طرح کمک معیشتی( یارانه ۱۲۰ هزار تومانی)  اعاده شده از شورای نگهبان مورد بازنگری قرار گرفت و در حال حاضر هم قانونی شده است. رئیس جمهور هم طرف ۱۰ روز باید آن را ابلاغ کند که باید بگویم چند روز آن هم گذشته است.

نائیب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرف ۲ هفته هم باید آئین‌نامه اجرایی این قانون نوشته و دولت باید آن را عملیاتی کند.

وی گفت: شورای نگهبان ایراد گرفته بود که محل تأمین این طرح مشخص نیست و برای همین هم تائید نمی‌کرد که ما این مورد را در مجلس اصلاح کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز