خبرگزاری کار ایران

به منظور بررسی راهکارهای فعال کردن دیپلماسی پارلمانی؛

سفیر کشورمان با رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس بلاروس دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۳۶۷

سفیر کشورمان به منظور بررسی راهکارهای فعال کردن دیپلماسی پارلمانی، با رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس بلاروس دیدار کرد.

به گزراش ایلنا، در دیدار سعید یاری با آندری ساوینیخ آخرین وضعیت مناسبات دو و چند جانبه بین ایران و بلاروس در حوزه های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی و راهکارهای گسترش و تعمیق همکاری های فیمابین مورد بررسی قرار گرفت.

ساوینیخ با تاکید بر نقش و جایگاه ایران در خاورمیانه، اظهار داشت که ایران شریک مهم بلاروس در منطقه می باشد. 

سفیر کشورمان نیزبا اشاره به رایزنی ها و همکاری های سازنده بین ایران و بلاروس در نهادها و سازمانهای بین المللی، بر گسترش همه جانبه مناسبات فیمابین و بخصوص افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد.

هم چنین، طرفین با تاکید بر تقویت دیپلماسی پارلمانی بین دو کشور ، گفتگوهای سودمندی در خصوص "نقشه راه" مبادله هیات های پارلمانی و رایزنی های ویدئو کنفرانسی بین مجلس شورای اسلامی و مجلس نمایندگان بلاروس در سطح روسای مجالس، روسای های کمیسیون های امور بین الملل و سیاست خارجی و نیز روسای گروه های دوستی پارلمانی انجام گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز