خبرگزاری کار ایران

فارین‌افرز بررسی کرد؛

همکاری روسیه، چین و ایران چالشی برای آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۲۴۶

فارین افرز در تحلیلی به همکاری روسیه، چین و ایران در مقابل آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از فارین افرز، ترامپ با ورود به کاخ سفید از برجام خارج شد و تحریم‌هایی سخت علیه ایران اعمال کرد؛ با این حال ایران هم دست روی دست نگذاشت و با تحریم‌ها مقابله کرد. ایران و چین توافقی بلند مدت منعقد کردند و از سوی دیگر چین در حال گسترش بندر چابهار است. چین همچنین در بندر چابهار ساخت یک ایستگاه شنود منطقه‌ای را آغاز کرده که رهگیری سیگنال‌هایی در بازه  ۳۰۰۰مایلی را انجام می‌دهد. این در حالی است روسیه نیز مواضع آمریکا نسبت به ایران را به چالش می کشد.

این رسانه افزود: وقتی واشنگتن در ماه اکتبر تحریم‌ها را افزایش داد روسای دو کشور بر افزایش همکاری‌های اقتصادی، تجارت دوجانبه و امنیت منطقه‌ای تاکید کردند.

فارین افرز مدعی شد: در این شرایط، روسیه خوشحال است که می‌تواند سلاح به ایران بفروشد و ایران نیز خوشحال است که می تواند سلاح از روسیه بخرد. در ماه جولای، ظریف و لاوروف در مورد گسترش اتحاد دو کشور گفتگو کردند؛ ایران می‌خواهد پیمان دسامبر ۲۰۰۱ بین دو کشور را گسترش و توسعه دهد و روسیه نیز می‌خواهد به پایگاه‌های داخلی ایران برای اهداف هوایی و دریای دسترسی پیدا کند.

این نشریه در پایان می افزاید: چین و روسیه در دشمنی با تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران منافع مشترکی دارند که می تواند چالش بزرگی برای آمریکا باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز