خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه بیرمنگام در گفت‌‌وگو با ایلنا:

دولت جدید آمریکا راهی برای پرهیز از تقابل با ایران ارائه دهد/ حضور بایدن بحران اقتصادی ایران را کاهش می‌دهد/ روابط تهران و واشنگتن به موقعیت سال ۲۰۱۵ باز نمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۰۰۵

استاد علوم سیاسی دانشگاه بیرمنگام با اشاره به اهمیت پیروزی بایدن در انتخابات، تاکید کرد: ورود بایدن به برجام به آسانی صورت نمی‌گیرد اما دوران او با وضعیت پر هرج و مرج ریاست‌جمهوری ترامپ متفاوت است.

ویلیام اسکات لوکاس استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه بیرمنگام است‌. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجه آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا و نتایج انتخابات در آمریکا مطرح کرد.

بایدن به دنبال دوری از درگیری با ایران است

دولت جدید آمریکا راهی برای پرهیز از تقابل با ایران ارائه دهد

ویلیام اسکات لوکاس در ابتدا در مورد اهمیت انتخابات آمریکا برای مردم ایران گفت: این قابل درک است که چرا ایرانی‌ها از نزدیک نتایج انتخابات ایالات متحده را دنبال می‌کنند. قابل انتظار است که دولت بایدن راهی برای دوری از تقابل و درگیری با ایران ارائه دهد.

ورود بایدن به برجام به سرعت رخ نمی‌دهد

وی افزود: ورود بایدن به برجام، به سرعت رخ نمی‌دهد. عناصر ضدمعامله و توافق با ایران در کنگره و اطراف بایدن ممکن است مانع از این امر در مدت کوتاهی شوند. با این حال، دولت  آمریکا و ایران می‌توانند با بحثی آرام و تدریجی، احتمالاً از طریق کانال‌های برگشت به مذاکره و واسطه، راه بازگشت به مذاکرات را آغاز کنند.

امکان کاهش تحریم‌ها وجود دارد

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: با توسعه این موارد، کاهش تحریم‌های آمریکا امکان‌پذیر است. اما این امر نیاز به تعدیل مواردی از سوی  ایران هم دارد که در صورت از سرگیری مذاکرات درباره آن هم گفت‌وگو خواهد شد.

روابط آمریکا و ایران به موقعیت سال ۲۰۱۵ باز نمی‌گردد

دوران بایدن با وضعیت پر هرج و مرج  ریاست‌جمهوری ترامپ متفاوت است

ویلیام لوکاس در مورد چشم‌انداز رابطه با ایران گفت: اگرچه با وجود بایدن هم روابط ایالات متحده و ایران به موقعیت ژوئیه ۲۰۱۵ باز نمیگردد، اما وضعیت به وضوح متفاوت‌تر از شرایط غالباً آشفته و پر هرج و مرج در سال‌های ریاست‌جمهوری ترامپ خواهد بود.

حضور بایدن از بحران اقتصادی ایران می‌کاهد

وی گفت: مهم‌تر از آن حضور بایدن و فضایی که به دنبال آن ایجاد می‌شود، تا حدودی بحران اقتصادی را برای ایران کاهش می‌دهد؛ از نرخ ارز می‌کاهد و تجارت و سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز