خبرگزاری کار ایران

مقتدایی در گفت‌وگو با ایلنا:

مطرح کردن حمله به ایران توسط آمریکایی‌ها فضاسازی رسانه‌ای است/ سناریوهای مختلف برای دفاع از کشور داریم

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۴۰

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مطرح کردن حمله به ایران توسط آمریکا فقط فضاسازی رسانه‌ای است، ما کشوری نیستیم که از تهدید یا حتی اقدامات کشورهای بیگانه ترسی به خود راه دهیم.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ادعای نیویورک تایمز که در گزارشی نوشت «دونالد ترامپ» امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده و هرگونه حمله بالقوه، روی تاسیسات نطنز متمرکز است، گفت: برخی حرف‌های رسانه‌ای، گمانه‌زنی‌ها و یا ادعاهایی که مطرح می‌شود از اساس صحت ندارد. ادعاهایی که برخی از موارد عنوان می‌شود صرفاً در حد بهره‌برداری سیاسی است و یا بُرد داخلی دارد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قدرت سطح بالای منطقه‌ای محسوب می‌شود، قدرتی که از نظر بنیه دفاعی، تجهیزات، امکانات و اقدامات بازدارنده رتبه بالایی دارد و اصولا تهدید پذیر نیست.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مستقل در دوران دفاع مقدس آن زمان که امکانات و تجهیزاتی در اختیار نداشت در برابر همه تهاجمات خارجی ایستاد و از مرزهایش دفاع کرد. قطعاً در شرایط فعلی نیز از چنان قدرت بالای نظامی و بازدارندگی برخوردار است که می‌تواند اقدامات بازدارنده و پشیمان کننده متناسب با شرایط از خود نشان دهد.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: آن‌چه که مطرح می‌شود بیش از آن‌که واقعیت داشته باشد برای ساختن فضای رسانه‌ای و یا برخی از مقاصد و انگیزه های غیر واقعی است. معتقدم شنیدن چنین حرف هایی و مطرح کردنش آنقدر ارزش ندارد که بخواهیم جواب بدهیم زیرا قدرت و توان ملی ما بیش از هر کشور دیگری در منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه ما متکی به ظرفیت‌های داخلی هستیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور با حاکمیت قوی، ملت متحد و آرمان‌های مشخص است و هیچ‌گاه از هیچ تهدیدی هم نترسیده و نمی‌هراسد.

مقتدایی با بیان اینکه ما گوش به فرمان فرمانده کل قوا و اجرای فرامین ایشان هستیم و  آن‌چه که رهبر انقلاب بفرمایند لازم الاجرا است، ادامه داد: تعیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با رهبری انقلاب است و  بخش‌های دولت از جمله وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سایر مدیریتها با هماهنگی دقیق و زیر نظر سیاست‌های کلی که رهبری مشخص می‌کنند گام برمی‌دارند.

وی تاکید کرد: ما کشوری نیستیم که از تهدید و یا حتی اقدامات کشورهای بیگانه ترسی به خود راه دهیم. سناریوهای مختلف برای حالت های متفاوت را از پیش طراحی کردیم و به راحتی می‌توانیم دفاع تمام و کمال از مرزها‌یمان داشته باشیم.

مقتدایی در پایان گفت: امروز آمریکا از نظر توان اجرایی و عملیاتی بسیار ضعیف‌تر از گذشته است و همانگونه که رهبری انقلاب گفتند «زمان بزن درروها تمام شده است». اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که حافظ صلح و دوستی در منطقه است مرزهای امن دارد و  این مرزها امن باقی خواهد ماند. ما در منطقه هستیم اما دشمنان ما قطعاً از منطقه اخراج خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز