خبرگزاری کار ایران

حسین قاسمی:

با افرادی که محدودیت‌های کرونایی را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۳۲

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: از روز شنبه با افرادی که محدودیت های کرونایی را رعایت نکنند به صورت جدی برخورد می شود.

به گزارش ایلنا، "حسین قاسمی" دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی گفت: این طرح از روز شنبه اول آذر در شهرهای مختلف کشور اجرا می شود. در حال حاضر مناطق کشور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به 3 سطح اصلی قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده و متناسب با وضعیت تعداد مبتلایان و فوتی‌های شهرها محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در شهرهای قرمز به جز مشاغل گروه یک که شامل مشاغل ضروری و مهم مورد نیاز مردم است سایر مشاغل تعطیل خواهند شد. اگر تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته شود وزارت بهداشت به صورت مستمر از طریق رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و اپلیکیشن ماسک به مردم اطلاع رسانی خواهد کرد.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: ما حدود سه میلیون و دویست واحد صنفی داریم که عدد بزرگی است و ساختارهای فعلی کشور اجازه نظارت کامل به این واحدها را نمی دهد. بنابراین بهترین ناظر تک تک افراد جامعه هستند که با مسئولیت جمعی خود باید خطر این ویروس را جدی بگیرند. هر گاه مردم در شرایط حساس به کمک مسئولان آمده اند نتایج مطلوبی به دست آمده است.

قاسمی درباره ضمانت اجرایی طرح محدودیت های کرونایی گفت: برای هر حوزه فعالیت که باید محدودیت ها را رعایت کنند ضمانت اجرایی لازم و ناظر در نظر گرفته شده است و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد. به عنوان مثال در حوزه مشاغل در شهرهای قرمز در صورتی که کسی محدودیت ها را رعایت نکند با 15 روز پلمپ روبرو می شود. در حوزه اداری نیز چنانچه فردی تخلف کند با درج پرونده، انفصال از خدمت و تعلیق فعالیت روبرو خواهد شد. البته همه این محدودیت ها در سایه همکاری و همراهی مردم اعمال می شوند و ما امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم. ما روزانه حدود پانصد هموطن را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دهیم و همه ما در قبال این وضعیت مسئول هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز