خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

اجازه ندهیم افراد خطاکار شوند و از بزهکار شدن آنها پیشگیری کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۸۶۵

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جمع کارآفرینان برتر کشور گفت: اجازه ندهیم افراد خطاکار شوند و از بزهکار شدن آنها پیشگیری کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدباقر الفت در نشست با کارآفرینان برتر کشور با اشاره به اینکه با کمک همدیگر باید با آسیب­ های اجتماعی مقابله کنیم گفت: با مدیریت منابع و کارآفرینی برای آسیب دیده گان اجتماعی از بزهکار شدن و بازگشت به جرم آنان پیشگیری کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: با همکاری و مشارکت قوه قضاییه با نهادهای مردمی می توانیم یکی از اهداف قانون اساسی را که مشارکت بخش خصوصی و دولتی است محقق کنیم و با بهره برداری از این ظرفیت، بخشی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی را برطرف کنیم.

وی افزود: سمن ها به دلیل اینکه موتور پیشران آنها درون زا است و پیش برنده حاکمیتی ندارند و با بهره مندی از سرمایه و توانایی شخصی و عموما با انگیزه های معنوی پا به میدان گذاشته اند می توانند دست توانمند و پای قدرتمندی برای حکومت باشند.

الفت بیان کرد: اگر ما در کنار هم قرار بگیریم منافع به مردم می رسد و مزیت فوق العاده ای برای اقشار آسیب پذیری ایجاد می شود که اگر از آنها حمایت نکنیم می توانند برای حاکمیت و بخش خصوصی هزینه تراشی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اینکه رییس قوه قضاییه تصمیم گرفته است نهادهای مردمی در ۷۰ درصد فعالیت ها و سیاست های قوه قضاییه مشارکت داده شوند گفت: ورود سمن ها به قوه قضاییه و رسمیت دادن به آنها در بسیاری از کشورهای جهان بی سابقه است.

وی اظهار کرد: ما می خواهیم ذهن، فکر و اندیشه شما را در کنار توانایی ها و ظرفیت هایی که در قوه قضاییه وجود دارد استفاده کنیم و انتظار داریم پیوند موفق و اثرگذاری برقرار کنیم.

الفت با اشاره به اینکه ما نیازمند تجربه، تبحر و توانایی شما هستیم افزود: می خواهیم برای این همکاری تشکیلات درست کنیم. همچنین به دنبال استمرار این کار هستیم و می خواهیم این همکاری با قالب مشخص، سازمان یافته و ماندگاری رو به ارتقا باشد.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز