خبرگزاری کار ایران

نماینده شهرکرد در نطق میان‌دستور:

اختلاف نظر میان مجلس و دولت نباید به چالش تبدیل شود/ مجلس با دوراندیشی استیضاح رئیس جمهور را به تحرک بخشی قوه مجریه تبدیل کرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۷۵۶

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف نظر میان مجلس و دولت نباید به چالش تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ آبان) مجلس شورای اسلامی، احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس، در نطق میان دستور خود طی سخنانی، گفت: امام(ره) به ما به یاد داد همه مصیبت ما زیر سر آمریکا و در مقابل آن مهم ترین فرصت ما برای جهش بزرگ پیشرفت اطاعت از رهبری و ولایت است. جهش بزرگ پیشرفت در فهم درست این فرصت تاریخی است که باورهای دینی مردم ما تاکنون زمینه‌ساز پشت‌سر گذاشتن مشکلات و پیچ‌وخم‌های بزرگی بوده است.

وی افزود: صنعتگران و مهندسان ما نشان دادند برای پاسداشت خون پاک مدافعان حرم، حاضر هستند برای شکوفایی اقتصاد کشور خود و کمک به مسلمانان منطقه جان خود را تقدیم کنند که تقدیم شهدای ترور شهر هفشجان که پایتخت جوش انقلاب اسلامی است از نمونه های این موضوع است.

نماینده شهرکرد در ادامه با بیان اینکه «جهش بزرگ» فهم بدنه وسیع نیروهای جهادی در سراسر کشور است، گفت: شهدای مدافع حرم ما باعث شکل گیری عمق نظام اسلامی شدند و ایران اسلامی را که نماد مقاومت بود به نماد مبارزه با تروریسم تکفیری-صهیونیستی ارتقا بخشید و با ترور سرباز پرافتخار وطن، سردار حاج قاسم سلیمانی طهارت ایران اسلامی و خباثت آمریکا برای جهانیان به اثبات رسید.

وی ادامه داد: نمایندگان عزیز! اولا این مجلس باید اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامی را که برگرفته از کلام قرآن است به قانون و برنامه تبدیل کند. طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که به همت شما در مسیر تصویب قرار گرفت یکی از این اقدامات راهبردی بود.

راستینه در ادامه با بیان اینکه اختلاف نظر میان مجلس و دولت نباید به چالش تبدیل شود، اظهار داشت: اجازه ندهیم در اختلاف نظر حاصل شده میان دیدگاه مجلس و دولت، چالشی برای حرکت جامعه به وجود آید. گناه بزرگ فتنه گران ۸۸ این بود که اگر خوشبینانه نگاه کنیم و بگوییم آنها یک شبهه یا خدشه در ذهنشان بود، آن را به صورت ایجاد یک چالش برای نظام اسلامی مطرح کردند و البته آن گناه بزرگ، قابل اغماض نیست. در مساله استیضاح رئیس جمهور که می‌رفت به ایجاد یک چالش در ماه های پایانی دولت بیانجامد، شما مجلسیان چه خوش درخشیدید که با دوراندیشی، فعال سازی و تحرک بخشی به قوه مجریه را به از رسمیت انداختن آن ترجیح دادید و از ملت بصیر به خاطر این صبر استراتژیک صمیمانه سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم باید نرم افزار حرکت اصلی کشور را به‌وجود آورد و این نرم افزار باید منطبق بر گفتمان انقلاب یعنی پیشرفت و عدالت باشد و آن را محقق کند. از آنجاکه عدالت و پیشرفت توامان گفتمان اصلی انقلاب است همه نمایندگان باید از نگاه های منطقه‌ای بپرهیزند و با اصلاح ساختار بودجه، توزیع عادلانه ثروت با تمرکز بر محرومیت زدایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و تلاش مجدانه برای گسترش فرهنگ اسلامی-ایرانی را رقم بزنند.

نماینده شهرکرد در مجلس در ادامه نطق خود به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: دو مساله مهم امروز عامل مشکلات استان شده است، نخست اینکه پایه اشتغال این استان بر اساس کشاورزی و دامداری است و چه عاملی سبب شده که سهم تخصیص آب استان که دارای ۱۱ درصد منابع آب کشور است ناعادلانه دیده شود و جوانان کنار چشمه های آب جوشان، موی سفید کنند و انتقال آب را نظاره کنند.

وی در پایان اظهار داشت: و معضل دوم هم این است که نیمی از جمعیت این استان از آب شرب با کیفیت بی بهره بوده و وزارت نیرو باید پاسخگوی هرگونه کوتاهی و تعلل در بهره برداری خط انتقال معروف بن-بروجن باشد و طرح های انتقال غیرکارشناسی آب، بدون مجوزهای قانونی و پیوست های زیست محیطی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی چگونه انجام می شود که هم سبب انتظار مردم مبدا و مقصد می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز