خبرگزاری کار ایران

ویس‌کرمی در نطق میان دستور:

انتخابات آمریکا آغازی بر دنیای بدون آمریکا بود/راه نجات کشور تقویت ظرفیت‌های داخلی است

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۶۴۷

نماینده خرم‌آباد در مجلس گفت: راه نجات کشور تقویت ظرفیت‌های داخلی و استعدادهای مردم بزرگ ایران است و این باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد ویس کرمی در نطق میان دستور خود در جریان صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ آبان) طی سخنانی با اشاره به انتخابات آمریکا، گفت: انتخابات اخیر آمریکا نشان داد که الگوی دموکراسی آمریکایی که میلیاردها دلار صرف ترویج آن شده پایان تاریخ نیست، بلکه سرشاخ شدن با سنت های الهی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. انتخابات آمریکا عرصه شنیدن صدای شکستن استخوان‌های دموکراسی غربی و آغاز دنیای بدون آمریکا بود. این‌ها اکنون توان اداره خود را ندارند چه برسد به اینکه پایان تاریخ باشد. در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد هیچ سیاستمدار عاقلی زلف خود را به پیروزی فیل یا الاغ گره نمی‌زند.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری راه نجات کشور تقویت ظرفیت های داخلی و استعدادهای مردم بزرگ ایران است و این باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد. به نظر اینجانب راه صلاح پیش روی مجلس یازدهم تمرکز بر اولویت‌های کشور و ابن‌الوقت بودن در عین دوراندیشی است.

ویس کرمی در ادامه اظهار داشت: در گذشته مصداق مثل هرکسی از ظن خود شد یار من، هرکسی بر اساس سلیقه شخصی طرحی ارائه می‌کرد و در یک فضای پوپولیستی تصویب می‌شد، راه خروج از چنین وضعیتی این است که برای ارائه طرح ها از ظرفیت کارشناسی مرکز پژوهش‌ها استفاده شود.

وی افزود: این روزها صحبت از تدوین بودجه است باید ریشه ساختار لابی‌محور و زدوبند ها در بودجه زده شود، متاسفانه شوراهای برنامه‌ریزی نقش کمی در تدوین بودجه دارند و بخش زیادی از بودجه تابع غمزه رییس سازمان برنامه و بودجه است.

نماینده خرم آباد در ادامه به مشکلات و محرومیت های موجود در استان خود اشاره کرد و گفت: استان لرستان با لبان تشنه بر سر آب نشسته است و با در اختیار داشتن خروجی آب بالا، از تشنگی پا بر زمین می‌کوبد، مخازن آب بسیاری از روستاها از کمبود آب شرب رنج می‌برد. متاسفانه باید بگویم استان لرستان بیشتر از تحریم‌های اروپا و آمریکا در اثر تحریم‌های وزارت نیرو نابود شده است. فریب بزرگ وزارت نیرو در تمام سال های گذشته در تقسیم آب باید اصلاح شود و این وزارتخانه باید در اسرع وقت باید تکلیف خود را برای تخصیص آب سدهای لرستان مشخص کند.

وی ادامه داد: از وزارت صمت می‌خواهم که بدون توجه به بازی های سیاسی مدیری کارآزموده و چابک برای استان منصوب کند، همچنین وزارت راه و شهرسازی نسبت به حل مشکلات و تامین مالی راه آهن دورود-اندیمشک نیز اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز