خبرگزاری کار ایران

در راستای سیاست «حبس‌زدایی» صورت گرفت؛

آزادی بیش از ۲۰۰ زندانی در همدان طی یک ماه اخیر

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۵۷۶

رئیس کل دادگستری همدان از آزادی ۲۲۴ نفر از زندان‌های همدان در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: همچنین بیش از هزار زندانی در ۱۱ ماه اخیر از زندان‌های همدان آزاد شده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عدالت خواه از عفو ۲۲۴ زندانی در یک ماه گذشته در  استان همدان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح بزرگ حبس زدایی و تلاش دستگاه قضایی استان بیش از یک هزار زندانی همدانی در کمتر از یک سال گذشته آزاد شدند.
 
رییس کل دادگستری همدان در نشست با دادستان‌های شهرستان‌های استان همدان با بیان اینکه اواسط آبان ماه از سامانه دادرسی الکترونیکی در زندان مرکزی و دادسرای همدان رونمایی شد، گفت: در کمتر از یک هفته این سامانه در دادسرای سه شهرستان تویسرکان، ملایر و نهاوند هم به بهره برداری می‌رسد.

وی کاهش ازدحام جمعیت در محاکم قضایی در روز‌های کرونایی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسریع در دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی را از اهداف راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی برشمرد و اظهار کرد: تصمیم بر آن است این سامانه در دادگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان همدان از عفو بیش از یک هزار زندانی در کمتر از یک سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در یک ماه گذشته ۲۲۴ زندانی دیگر با تلاش‌ها و پیگیری دستگاه قضایی همدان مشمول عفو شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عدالتخواه تصریح کرد: دادستان‌ها به جد پیگیر مسئله حبس زدایی که مورد تأکید آیت الله رییسی، رییس قوه قضائیه هست باشند که اگر مطابق با اسناد از اصلاح و متنبه شدن هر یک از زندانیان مطلع شدند شرایط لازم برای عفو او را فراهم سازند.

وی همچنین با بیان اینکه کمیته معتذرین به عنوان یکی از کمیته‌های معین ستاد تألیف قلوب در سطح استان تاکنون عملکرد خوبی داشتند، عنوان کرد: می‌طلبد تا فعالیت این کمیته در راستای ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده بیشتر و فعال‌تر شود.

رییس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر مسئله کادرسازی و استفاده از جوانان در تمامی عرصه‌های نظام تأکید داشته و دارند، به همین دلیل در یک سال گذشته تحولی در این خصوص در دستگاه قضایی استان و به کارگیری دادستان‌های جوان انجام شده است.

عدالتخواه جوان گرایی، کادرسازی و بهره گیری از نیروی‌های متعهد و انقلابی در دستگاه قضایی را از رویکرد‌های این دستگاه از صدر تا ذیل دانست و از دادستان‌های استان خواست تا پرورش قضات مجددانه اهتمام ورزند تا شاهد تحولی اساسی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز