خبرگزاری کار ایران

عمویی در گفت‌وگو با ایلنا:

وزیر اطلاعات در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی حاضر شد/ توضیحات علوی درباره حادثه سایت نطنز

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۳۹۷

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه امروز این کمیسیون با وزیر اطلاعات خبر داد.

ابولفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جلسات اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه‌ای را برای بزرگداشت و تقدیر از آقای عزتی که از استادان برجسته جغرافیای سیاسی و نظامی است، برگزار کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: عزتی سال‌های متمادی در آموزش و تدریس موضوع جغرافیا و ژئوپلیتیک کشور و مراکز نظامی فعالیت کرده و این جلسه برای تقدیر وی برگزار شد. همچنین عزتی دیدگاه‌های خود را درباره تحولات ژئوپلیتیک و استراتژیک دنیا مطرح کرد.

وی ادامه داد:در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در ابتدا کلیات آن را بررسی کردیم، سپس وارد جزئیات طرح شدیم، یک ماده از آن مورد بررسی قرار گرفت. مسئولانی نیز از وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در جلسه حضور یافتند و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

عمویی با بیان این‌که در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آخرین مباحث مربوط به تحولات قره‌باغ مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: با توجه به آتش‌بس بین ارمنستان و آذربایجان، قرار شد این موضوع همچنان در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس باقی بماند و پیگیری شود.

وی از حضور وزیر اطلاعات‌ در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پاسخ به سؤالات چند تن از نمایندگان‌ خبر داد و با اشاره به سؤالاتی که از وزیر اطلاعات در این جلسه مطرح شد، گفت: علیرضا نظری نماینده مردم خمین سؤالی درباره حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داده بود، مطرح کرد و در نهایت از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: همچنین محمدرضا میرتاج‌الدینی سؤالی درباره حضور شرکت‌های خارجی در معادن استان آذربایجان شرقی از وزیر اطلاعات مطرح و در نهایت از توضیحات علوی قانع شد. حسینی‌کیا نیز سؤالی درباره ضرورت ممانعت از خروج افراد متهم به مسائل مالی و اقتصادی از کشور از وزیر اطلاعات مطرح کرد. همچنین کریمی قدوسی سه سؤال از وزیر اطلاعات مطرح کرد اما از پاسخ‌های علوی قانع نشد و این سؤالات جهت طرح در صحن علنی مجلس، به هیات رئیسه ارجاع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز