خبرگزاری کار ایران

نماینده شهریار در نطق میان دستور:

مهمترین دغدغه امامین انقلاب، تحقق اهداف عدالت‌محور انقلاب بود

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۱۹۶

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: ۲۷۰۰ روز از روی کار آمدن تفکری که مدعی بود خیلی از این مشکلات را در مدت ۱۰۰ روز حل خواهد کرد، گذشته اما وضع اقتصادی مردم بدتر از قبل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حق وردی نماینده ملارد، شهریار و قدس در جلسه صحن امروز (سه‌شنبه ۲۷ آبان) مجلس در نطق میان دستور خود طی سخنانی، گفت: انقلاب اسلامی مردم ما یک حرکت پیشتازانه در تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود. این اتفاق بی‌تردید محصول آرمان های ارزشمندی بود که بنیانگذار این حرکت عظیم آن را ترسیم کرد و خود و جانشین صالح آن در تحقق آن‌ها پافشاری نموده و ملت نیز بارها از آن حمایت و پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: به مدد الهی و استواری ملت بسیاری از آن آرمان ها تبدیل به دستاورد شده است، دغدغه ها و ارزش هایی مانند توحید، عبودیت، معنویت، معاد و فضایل فطری بشری که تحقق پیدا کرده‌اند به گونه‌ای کاخ‌ تباهی مستکبران زمان را به لرزه درآورده است که شبانه روز به فکر مهار امواج آن هستند. بی سبب نیست که سردمداران جهان کفر، به سرکردگی یک جوان خام که عنوان رئیس جمهور فرانسه را دارد به بهانه آزادی بیان تلاش دارند با جسارت به ساحت پیامبر گرامی اسلامی(ص) اشتیاق به این ارزش‌ها را کند کنند.

حق وردی در ادامه استقلال، عزت و عظمت روز افزون را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: در هفته های اخیر شاید این مساله بودیم که حاکمان آمریکا، بارها ایران را به همراه چند کشور دیگر به دخالت در امور داخلی خود متهم کردند، عظمت و اهمیت این مساله در حالی روشن می‌شود که شرایط کنونی را با عملکرد رژیم طاغوت مقایسه کنیم و ببینیم که چطور رذیلانه تبدیل به مجری دستورات نه‌ مقامات تراز اول کاخ سفید بلکه مشاوران مستشاران آن‌ها شده بود.

وی افزود: بدون تردید کارایی نظام اسلامی به پویایی آن بستگی دارد و پویایی آن نیز منوط به تحقق آرمان های محقق نشده یا کمتر محقق شده آن است و این امر نیز به تلاش‌های متعهدانه، مجاهدانه همه مسئولان و نخبگان دردمند جامعه بستگی دارد.

نماینده شهریار در ادامه با اشاره به اهمیت عدالت و تحقق آن که در بیانیه گام دوم مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گفته بود، بیان داشت: وقتی مانور تجمل مطرح شد بسیاری از ارزش های عدالتخواهانه و عدالت گسترانه با خطر مواجه شد، حیف و میل بیت‌المال، حقوق های نجومی، اختلاس، اشرافیگری مدیران و مسئولان، دلالی و کارچاق کنی که متاسفانه گاه مشاهده می‌شود توسط فرزندان یا منسوبین مقامات انجام می‌شود، نشانه‌ی این است که ما در تحقق عدالت و حکمرانی عادلانه موفق نبوده ایم.

وی ادامه داد: این درحالی است که مهمترین دغدغه امامین انقلاب تحقق اهداف عدالت‌محور انقلاب بوده است. اما عدالت با پرهیز از تشدید فاصله طبقاتی و توجه لازم به طبقات محروم و متوسط مانند کارگران، کارمندان، فرهنگیان و بازنشستگان، به ویژه کارگران فصلی و ساختمانی که درآمد بسیاری از آن‌ها کفاف زندگی را نمی‌دهد، محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار داشت: عامل مهم در تجدید بی‌عدالتی‌ها و ناعدالتی های کنونی ناکارآمدی تفکری است که مدعی بود خیلی از این مشکلات را در مدت ۱۰۰ روز حل خواهد کرد. امروز که حدود ۲۷۰۰ روز از روی کار آمدن آن می‌گذرد. نه تنها نتوانسته مشکلات ریشه‌ای اقتصاد مملکت را حل کند بلکه خود چالش‌های ایجاد کرده است که بعضاً برطرف شدن آن ها زمان بسیار طولانی‌تری را نیاز خواهد داشت.

وی در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: در حالیکه متوسط تعلق نماینده به جمعیت حدود کمتر از ۳۰۰ هزار نفر است، حوزه انتخابیه بنده با یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تنها یک نماینده دارد و نزدیک به دو دهه است که از افزایش نمایندگان محروم مانده است که این به معنای عدم امکان فرصت برابر با مردم سایر نقاط کشور برای مشارکت در تصمیم گیری های کلان جامعه است.

حق وردی در پایان به محرومیت های مختلف حوزه انتخابیه خود در حوزه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه انتخابیه بنده از محروم‌ترین نقاط کشور در تخصیص سرانه‌ها و یا زمینه های مختلف مانند بهداشت، آب، حمل‌ونقل، آموزشی و رفاهی است و در مقایسه با سرانه میانگین کشوری در بین کم‌برخوردار ترین مناطق کشور قرار دارد که خواهان برطرف شدن این نابرابری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز