خبرگزاری کار ایران

در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما مطرح شد؛

مبلغی: عده ای از نمایندگان مخالف طرح شفافیت آرا هستند/ مطالبه‌گری حق مسلم مردم است

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۰۳۳

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرا تصویب شود یا نشود، هر نماینده مجلس موظف به شفاف بودن است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ضمن حضور در برنامه «یه روز تازه» در خصوص مطالبه‌گری مردم از نمایندگانشان گفت: مطالبه‌گری نشانه سرزندگی یک جامعه و حق مردم است زیرا آگاهی داشتن از امورات کشور حق مسلم آنهاست.

وی درباره طرح شفافیت آرا که در مجلس قبلی مطرح شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است بیان کرد: این طرح اکنون هم در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. شفافیت تصمیم‌گیری‌های کل اعضای نظام یک امر بدیهی است اما شفافیت نمایندگان باید چندین برابر باشد زیرا آنها از دل مردم انتخاب شده اند. حضرت امیرالمومنین علی(ع)، شفافیت کارهای خود به عنوان خلیفه را یک حق برای مردم می‌داند، بنابراین چه این طرح تصویب شود چه تصویب نشود، تک تک نمایندگان باید خود را موظف به شفاف سازی بدانند.

نماینده مردم کوهدشت در پاسخ به اینکه آیا خود شما رای هایتان را اعلام می‌کنید یا خیر گفت: گاها پیش می‌آید که ما در مجلس به ۲۰ مورد به صورت متوالی رای می‌دهیم، در موارد جزئی نیاز نیست اما در موارد اصلی حتما رای خود را اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه طرح شفافیت آرا همچنان مخالفانی در مجلس دارد ادامه داد: عده‌ای معتقدند که اگر رای خود را اعلام کنند، مخالفانی پیدا خواهند کرد. به همین دلیل طرح شفافیت آرا در مجلس یازدهم هم در مراحل ابتدایی قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز