خبرگزاری کار ایران

حدادی در گفت‌وگو با ایلنا خبرداد:

تصویب کلیات طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در کمیسیون امور داخلی مجلس/انتخاب دو نماینده برای حضور در کمیسیون مشترک «لایحه شفافیت»

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۲۶۳

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از تصویب کلیات لایحه مدیریت جامع شهری و روستایی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت:‌ این طرح طبق ماده ۱۴۲ آئین نامه داخلی برای بررسی های کارشناسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شد.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: جلسه امروز در خصوص بررسی طرح مدیریت جامع شهری و روستایی بود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد ادامه داد: در راستای اجرای بندهای ۸،۹ و ۱۰ از اصول سوم، ششم و دوازدهم قانون اساسی و همینطور با نگاه به اسناد بالادستی ناظر بر تحقق توسعه پایدار، ارتقاء کیفیت زندگی، گسترش عدالت و تامین حقوق شهروندی این طرح تدوین شد.

حدادی گفت: آنچه که در کلیات این طرح جامع آمد، یکپارچه سازی اصول حاکم بر نهاد مدیریت شهری و روستایی کشور و همچنین تفکیک امور محلی از امور ملی است.

وی افزود: در راستای امور محلی، ضمن تاکید بر رعایت اصول وحدت ملی، تمامیت ارضی و تبعیت از حکومت مرکزی، طبق آنچه که در این طرح آمده به مدیریت محلی شهری و روستایی واگذار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی با تاکید بر افزاش میزان مشارکت مردم در مدیریت نهادهای محلی شهری و روستایی، اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف این طرح افزایش مشارکت مردم در مدیریت شهری و نهادهای محلی است. این افزایش مشارکت منجر به انجام هرچه بهتر ماموریت‌ها و وظایف در محدوده شهرها یا روستاها می‌شود که در قالب این طرح از امور ملی تفکیک می‌شوند تا از هدر رفت بودجه و منابع و همچنین موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی بر لزوم هماهنگی سازمان‌ها و مراکز دولتی در مدیریت جامع شهری تاکید کرد و گفت: امروز متاسفانه ما با مشکلات زیادی در سطح شهرها و روستاها مواجه هستیم اما امیدواریم که با تصویب این طرح که یک طرح جامع و کامل است، ابعاد مختلف مدیریت محلی تببین شده و از موازی‌کاری‌ها کاسته شود.

حدادی از تصویب کلیات این طرح در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خبر داد و گفت:  این طرح طبق ماده ۱۴۲ آئین نامه داخلی مجلس برای بررسی‌های بیشتر کارشناسی در جزییات آن به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد درباره دستور دیگر این جلسه گفت: انتخاب ۲ تن از اعضای کمیسیون، برای حضور در کمیسیون مشترک «لایحه شفافیت» دستور دیگر جلسه امروز کمیسیون بود که براساس رای گیری صورت گرفته آقای آصفری و خانم مقصودی بدین منظور انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز