خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌پست:

بایدن برای بازگشت به برجام، راه سختی در پیش دارد

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۲۰

واشنگتن پست در تحلیلی به راه پیش روی بایدن برای بازگشت به برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، فشار رئیس‌جمهور ترامپ برای ناتوان کردن و تضعیف ایران به رویکرد اصلی سیاست خارجی وی تبدیل شد. از زمان خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای، فشار حداکثری دولت آمریکا تحریم‌های سنگینی علیه ایران تحمیل کرد.

بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا، رییس‌جمهور ایران بایدن را به تغییر مسیر دعوت کرد و تاکید کرد که اکنون زمان اصلاح اشتباهات دوران ترامپ است.

از سویی دولت ترامپ با بی‌توجهی به نگرانی‌های بشردوستانه اروپا، تحریم‌های سنگینی را علیه ایران اعمال کرد. بایدن با انتقاد از تحریم‌ها مدعی شده است که این تحریم‌ها به جای تضعیف ایران، تهران را جسور‌تر کرده است. وی هم‌چنین وعده بازگشت به برجام را داده است.

این در حالی است که مسیر بایدن ممکن است از نظر سیاسی راهی دشوار باشد. بایدن باید با مجلس سنایی جمهوری‌خواه روبرو شود؛ جایی که رویکرد در قبال ایران اغلب به یک موضوع مورد اختلاف و حزبی تبدیل شده است.

الی گرانمایه، عضو ارشد سیاستگذاری در شورای روابط خارجی اروپا گفت: آیا بایدن می‌تواند دوباره وارد مسیر دیپلماتیک با ایران شود؟ البته که از نظر قانونی او قادر به انجام این کار خواهد بود، اما از نظر سیاسی چطور؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز