خبرگزاری کار ایران

آزادیخواه در موافقت با بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح ساختار بودجه:

اشکال‌ها و ابهام‌های زیادی در نظام بودجه‌ریزی وجود دارد/ جلوی سوء‌استفاده از بیت‌المال را بگیریم

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۱۶

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اشکال‌ها و ابهام‌های زیادی در نظام بودجه‌ریزی ما وجود دارد؛ اگر شما گزارش کمیسیون تفریغ بودجه را ببینید متوجه خواهید شد که چقدر به هم ریختگی در نظام بودجه وجود دارد که خیلی از موارد را شامل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احد آزادیخواه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ آبان) در جریان بررسی طرح احکام کلی بودجه سال ۱۴۰۰ در موافقت با این اصلاح ساختار گفت: در مورد محتوا تردیدی وجود ندارد چرا که نظام بودجه‌ریزی ما اشکال‌های زیادی دارد؛ از جمله این‌که بودجه شرکت‌ها که سه برابر بودجه عمومی است صفر تا ۱۰۰ در اختیار مجلس شورای اسلامی نیست و این نقص بزرگی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولویت طرح از این بابت است که بودجه در آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود و ما شاهد بهم ریختگی در بودجه هستیم لذا به اولویت این طرح رای بدهید و اگر بر جزییات پیشنهادی دارید ارائه کنید زیرا اگر امکان سوء‌استفاده در نظام بودجه‌ریزی دارد ما هم در آن مقصر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اشکالات و ابهامات زیادی در نظام بودجه‌ریزی ما وجود دارد؛ اگر شما گزارش کمیسیون تفریغ  بودجه را ببینید متوجه خواهید شد که چقدر به هم ریختگی در نظام بودجه وجود دارد که خیلی از موارد را شامل شده است. 

آزادیخواه گفت: تمام ۱۲ بند موجود در این طرح مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و این طرح می تواند نظارت مجلس و دیوان محاسبات را بر عملکرد پولی و مالی دولت تسهیل کند، چرا که به طور مثال در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص نشد که چه میزان آن به دست تولیدکنندگان رسیده که این امر نشأت گرفته از مشکلات در ساختار بودجه کشور است.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم اصلاح ساختار بودجه گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه پیشگام هستند و پیشنهادهای سازنده و موثر می‌دهند. ما باید جلوی سوء استفاده از بیت المال را بگیریم که در این خصوص هم باید از بیانات ایشان پیروی کنیم.

 

 

 

.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز