خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

جناح‌های سیاسی برای کشاندن دوقطبی «بایدن-ترامپ» به داخل عجله کردند/ راه مذاکره با آمریکا در چارچوب برجام بسته نیست/ همه باید از کاهش تحریم‌ها استقبال کنند

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۶۹۲

دبیرکل حزب سبز، گفت: آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و خسارات زیادی را بر ما وارد کردند و نباید برای بازگشت منتظر امتیاز باشند بلکه اگر تمایل به مذاکره، آن هم در چارچوب ۱ + ۵ دارند، باید به برجام بازگشته و تحریم‌ها را لغو کنند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص توهین‌ها و هجمه های اخیر علیه وزیر امور خارجه کشورمان توسط برخی گروه‌های تندرو داخلی، گفت: یک ذهنیتی به اشتباه در داخل ایجاد شده است که با آمدن بایدن، آقای ظریف جدی‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود. در مقابل این نظر هم فضا اینگونه ایجاد می‌شود که اصولگرایان خواستار پیروزی ترامپ هستند. وقتی این دو قطبی‌سازی صورت می‌گیرد، متاسفانه برخی وارد فضا تندروی می‌شوند.

دبیرکل حزب سبز ادامه داد: این اتفاقات در شرایطی است که ما معتقد هستیم که هر زمانی تحریم‌ها برداشته شده، فشارها کم شود و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود، همه باید از این اتفاق و اقدام استقبال کنند.

کنعانی مقدم اظهار کرد: نباید اختلافات جناحی داخلی مانع از این شوند که راه‌های گشایش اقتصادی در کشور بسته باشد. در واقع به نظر می‌رسد جناح‌های سیاسی برای کشاندن دوقطبی بایدن-ترامپ به داخل کشور عجله به خرج دادند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درخصوص شرایط احتمالی که بعد از روی کار آمدن بایدن می‌توان متصور بود، گفت: من در تحلیل هایی که قبل از انتخابات آمریکا هم ارائه کردم، گفته بودم که اگر ترامپ پیروز شود، دست او برای هرگونه اقدام علیه ایران خالی خواهد بود به این دلیل که در چهارسال نخست هرچه تیر داشت را شلیک کرد و تمام اقداماتی که می‌توانست به فشار حداکثری منجر شود را انجام داد.

وی افزود: اکنون نیز مشخص نیست که بایدن بعد از روی کار آمدن دولتش چه روندی را در پیش خواهد گرفت، اما او احتمالا با نسخه های جدیدی وارد عرصه شده و با ما مواجه شود که در این فرض این تصور که با آمدن بایدن مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود، به نظر من اشتباه است.

کنعانی مقدم با اشاره به خروج آمریکایی‌ها از برجام، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و خسارات زیادی را به ما وارد کردند و نباید برای بازگشت منتظر امتیاز باشند بلکه اگر تمایل به مذاکره، آن هم در چارچوب ۱ + ۵ دارند، باید به برجام بازگشته و تحریم ها را لغو کنند. در صورت انجام این اقدامات ما در چارچوب برجام مذاکره خواهیم کرد و این راه بسته نیست.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز