خبرگزاری کار ایران

شرمن:

شرایط برجام پیچیده است

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۶۷۴

مقام سابق آمریکایی بر پیچیدگی شرایط برای بازگشت بایدن به برجام تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پی.آر.آی، وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد دولت اوباما در توافق با ایران در مورد بازگشت بایدن به برجام گفت: ما در سال ۲۰۱۶ نیستیم. زمان گذشته است. اوضاع و شرایط تغییر کرده است. اگرچه این توافق توسط متحدان اروپایی و روسیه و چین زنده حفظ شد و نگه‌ داشته شده است. با وجود این که ایران گفته است اقداماتش بازگشت‌پذیر است، اما  باز هم در موقعیت قبلی قرار نداریم. بنابراین کار سخت است. بایدن و گروه او ابتدا کار را با مذاکره با متحدان اروپایی مانند  فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا و سپس با روسیه و چین شروع کنند تا ببینند که بهترین راه  چیست.

شرمن ادامه داد: چیزی که درباره مذاکره‌کنندگان ایرانی می‌دانم این است که آن‌ها بسیار سرسخت و مقاوم هستند.  تا جایی که می‌شود در مذاکره  باید ابزار  اعمال نفوذ را فراهم کرد. این راه مذاکره است. بنابراین، مطئنم رئیس‌جمهور منتخب گروهی توانمند و با کفایت را برای بررسی این مساله انتخاب خواهد کرد. ویژگی متفاوت بایدن با ترامپ این است که ما در وزارت امور خارجه دیپلمات‌ها را  خواهیم داشت، گروهی خواهیم داشت که برای انجام دادن کارهای بسیار سخت لازم و شایسته  است.

وی در مورد تحریم‌های جدید ترامپ اظهار  کرد: دولت ترامپ در تلاش است هر کاری بتواند انجام دهد تا کار برای رئیس‌جمهور منتخب و کامالا هریس معاون او سخت شود. اما بسیاری از این تحریم‌ها در واقع مشابه همان‌هایی هستند که قبلا اعمال شده بود فقط با نام‌های جدید اعمال می‌شود. تحریم‌ها باعث بازگرداندن ایران به میز مذاکره نشدند و رفتار آن‌ها در منطقه را تغییر ندادند.

وی تاکید کرد: شرایط پیچیده است اما موضوعی که می‌دانم این است که رئیس جمهور منتخب گروهی توانمند و با کفایت و قابل را گرد هم می آورد. گروهی که ان طور که دیروز اعلام شد، متشکل از ۵۰۰ کارشناس توانا  هستند که وظیفه و کارشان را به خوبی بلدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز