خبرگزاری کار ایران

هاآرتص:

نتانیاهو نگران سیاست خارجه آمریکا در خاورمیانه است

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۲۸۸

هاآرتص در تحلیلی به سیاست خارجه بایدن پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص،نتانیاهو اکنون نگران این است که بایدن چه کسی را برای سیاست خارجه خود انتخاب می‌کند. رژیم صهیونیستی نگران وزارت خارجه آمریکاست و منتظر است ببیند چه روندی را در خاورمیانه و در قبال ایران در پیش خواهد گرفت. 

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی پیشین و سفیر آمریکا در سازمان ملل و تونی بلینکن ، معاون وزیر امور خارجه  و معاون مشاور امنیت ملی پیشین تونی بلینکن از گزینه‌های مطرح است. سوزان رایس برای رژیم صهیونیستی نگران‌کننده است و بیانگر تشابه سیاست بایدن و اوباما است. 

ناداو تامیر،  دیپلمات سابق اسرائیلی و مشاور ارشد امور بین المللی و دیپلماتیک در مرکز صلح و نوآوری پِرِز، در این باره گفت: دولت فعلی رژیم صهیونیستی واکنشی منفی به انتخاب سوزان رایس نشان می‌دهد  و این  نشان‌دهنده دنباله‌روی دولت بایدن از سیاست‌های اوباما خواهد بود. 

از سوی دیگر بلینکن همچنین نقش مهمی در توافق هسته‌ای دولت اوباما در سال ۲۰۱۵ در کنگره داشت و بارها گفته بود خروج ترامپ از برجام رژیم صهیونیستی را در خطر بیشتری نسبت به ایران قرار داد.

اکنون نتانیاهو با نگرانی منتظر انتخاب‌های بایدن است و نگران از تغییرات احتمالی سیاست خارجه آمریکا در مورد خاورمیانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز