خبرگزاری کار ایران

حمایت جمعی از وکلا از دیپلمات بازداشت شده ایرانی

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۵۱

بیانیه حمایت جمعی از وکلا و حقوقدانان در حمایت از دیپلمات بازداشت شده ایرانی تحویل نمایندگی سازمان ملل در ایران شد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز جمعی از حقوقدانان و وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور در مقابل نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران بیانیه‌ای در حمایت از اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده تحویل این دفتر دادند. 

این بیانیه توسط ۱۸۴۲ حقوقدانان و وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به امضا رسیده است و امروز نیز توسط تعدادی از وکلا و حقوقدانان به صورت نمادین امضا شد. 

در این بیانیه، از اقدام خلاف عرف دیپلماتیک آلمان و اتریش شدیداً انتقاد شده و از سازمان ملل متحد خواستار پاسخگو کردن اتریش و آلمان نسبت به این اقدام شده است. 

اسدالله اسدی، رایزن سوم سفارت ایران در اتریش در تاریخ ١٠ تیر ١٣٩٧ (برابر با اول جولای ۲۰۱۸) در هنگام عبور از کشور آلمان دستگیر شد. 

این اقدام به دلیل قرار جلب اروپایی صادره از سوی دادگاهی در بلژیک و با اتهامی واهی بود. به دنبال آن، مصونیت دیپلماتیک وی از سوی دولت اتریش لغو و ایشان به کشور بلژیک مسترد می‌شوند و بعد از گذشت دو سال، پرونده در تیرماه ١٣٩٩ به دادگاه ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز