خبرگزاری کار ایران

آناتولی:

بایدن می‌تواند برجام را نجات دهد/ کانال گفت‌وگو باید دوباره باز شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۷۵

آناتولی در تحلیلی به انتخاب بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، یک کارشناس روابط ایالات متحده و ایران به آناتولی گفت: ریاست‌جمهوری جو بایدن ضمن برقراری مجدد گفت‌وگو بین تهران و واشنگتن، در ایالات متحده فرصتی منحصر به فرد برای نجات توافق هسته‌ای ایران فراهم می‌کند.

تریتا پارسی - بنیانگذار شورای ملی ایرانیان آمریکایی مستقر در واشنگتن دی سی و معاون اجرایی موسسه کوینسی گفت که بایدن فراتر از بازگرداندن خسارت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور می‌خواهد تا برنامه جامع اقدام مشترک برجام زنده بماند.

پارسی گفت: "بایدن یک فرصت منحصر به فرد برای نجات برجام و بازگرداندن ایران و ایالات متحده به گفت‌وگو دارد. این کار آسان نخواهد بود، اما به نظر می‌رسد بایدن برای جبران خسارتی که ترامپ ایجاد کرده مصمم است."

وی همچنین خاطرنشان کرد که برای زنده ماندن برجام، باید تحرک گسترده‌تری در روابط آمریکا و ایران در جهت مثبت وجود داشته باشد. اگر دو کشور در گلوی یکدیگر باقی بمانند و تهدید‌ها ادامه یابد ، امید زیادی به تحمل برجام وجود ندارد. 

آناتولی نوشت: در حالی که سیاست‌های ترامپ باعث ایجاد مشکلات عمده اقتصادی و اجتماعی در ایران شده است، ترور ابتدای امسال فرمانده ارشد نظامی ایران ژنرال قاسم سلیمانی به دستور ترامپ، دو کشور را به آستانه جنگ کشاند.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که حسن روحانی ، رئیس‌جمهور ایران قبلاً یادآور شده بود که کشور وی هرگز "زمان سخت‌تری" نسبت به دوران ترامپ را تجربه نکرده است، این کشور تلاش کرده در برابر فشارها از سال ۲۰۱۸ مقاومت کند، به این امید که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر شکست بخورد. 

آناتولی مدعی شد: ایران یکی از کشورهایی است که از پیروزی بایدن بسیار خوشحال است، امیدوار است که رئیس‌جمهور آینده به توافق هستهای برگردد که ترامپ کشورش را از آن بیرون کشید و از شر تحریم‌های مخرب  اقتصادی اعمال شده در سه سال گذشته خلاص شود. اگر بایدن رئیس‌جمهور منتخب به توافق هسته‌ای بازگردد، تحریم‌ها نیز باید لغو شوند. در چنین حالتی پیش‌بینی می‌شود که کانال گفت‌وگوی ایجاد شده توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق بین تهران و واشنگتن مجدداً باز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز