خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

دستیابی به منافع ملی را به آنچه در خارج از مرزها می‌گذرد، گره نزنیم/ ایجاد اشتغال در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی مهمی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۵۶۹

رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم افزایش تولید، افزایش اشتغال و کاهش فقر در جامعه است، اشتغال در کاهش ورودی پرونده به عدلیه نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در آیین شکرانه ایجاد ۱۵۰ هزار شغل با همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: شاید اگر همه تلاش‌های ستاد اجرایی را می‌توانستیم به نمایش بگذاریم، مشخص می‌شد گام‌های ارزشمند و ماندگاری در جهت تولید، اشتغال و کار دانش بنیان و تحقق منویات مقام معظم رهبری برداشته شده است؛ از هنر‌های ستاد فرمان اجرایی این بوده که تولید ثروت کند و نیرو‌های کارآمد را گرد هم آورد.

وی افزود: امروز با مشکلات و تنگنا‌های بسیاری مواجه هستیم که دشمن برای ما ایجاد کرده است، گام‌های بسیاری در این چهل سال برداشته شده اما همچنان باید گام‌های بیشتری برداشته شود.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه فقرزدایی و محرومیت زدایی از مسائل مهم جامعه است، گفت: در مملکتی که در جای جای آن ثروت خوابیده است، نباید چهره کریه فقر مناطق مختلف کشور ما را بپوشاند. راهکار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض اجرای عدالت است.

رئیسی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت در همه بخش‌ها در کشور بسیار مهم است، افزود: محوری‌ترین نکته برای ما در حوزه قضایی این است که آنچه می‌تواند جلوی تولید پرونده و فساد اجتماعی را بگیرد، عدالت اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: امروز دولت، نهاد‌ها، سازمان‌ها، نیرو‌های مسلح و سایر بخش‌ها در جهت توانمندی اقتصادی، توانمندی امنیتی و در حوزه فرهنگ تلاش کنند؛ چرا که ایران قوی، اقتصاد قوی و امنیت قوی می‌خواهد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ما می‌توانیم در مقابل توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمن و تهدید‌ها ایستادگی کنیم و ستاد اجرایی فرمان امام جلوه «ما می‌توانیم» است.

وی اظهار کرد: ستادی که به نام امام مزین است و با اراده و قلم امام شکل گرفت ما امروز برکات این حرکت را می‌بینیم که در جای جای کشور خود را نشان می‌دهد؛ این از اقدامات با برکت ذهن و اندیشه امام است.

رئیس قوه قضاییه گفت: از دغدغه‌های امروز که کشور با آن مواجه است، مساله اشتغال است، امروز ۱۵۰ هزار اشتغال می‌تواند ایجاد شود، عدد بسیار بالا و مثبتی است.

رئیسی ادامه داد: من زمانی که افتخار خادمی آستان قدس را داشتم با مردم زیادی صحبت کردم که میگفتند ما چند فرزند داریم، اگر یکی از فرزندان ما را مشغول کار کنید ما نیاز به کمک کمیته امداد نداریم؛ ما افراد تحصیل کرده زیادی داریم که آماده کار هستند و باید مشغول به کار شوند.

رئیس دستگاه قضایی اضافه کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم افزایش تولید، افزایش اشتغال و کاهش فقر در جامعه است، اشتغال در کاهش ورودی پرونده به عدلیه نقش مهمی دارد. به هیچ عنوان نباید سیاست‌های اقتصادی، منافع ملی و دستیابی به منافع ملی را به آنچه در خارج این مرزها می‌گذرد، گره زد. می‌شود با همین ظرفیت و نیروی کار جوان کارهای ماندگاری در کشور انجام داد.

وی اضافه کرد: از بن دندان این سخن رهبری را باور دارم که راهکار رفع مشکلات این کشور در درون است و هیچ مشکل حل نشده و حل نشدنی در کشور وجود ندارد.

رئیس قوه قضاییه گفت: در برخی نقاط کشور ما آب، خاک و هوای مناسب وجود دارد، فقط باید مجموعه‌ای باشد که این نیروی انسانی کارآمد و ثروت ملی را به کار گیرد تا هم تولید و هم اشتغال فعال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز