خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه شیکاگو در گفت‌‌وگو با ایلنا:

شعار "اول آمریکا" تمام شد/ ترامپ در پذیرش شکست یک دیوانه روان‌پریش است/ بایدن برای لغو تحریم‌ها تلاش خواهد کرد/ ایران با مذاکره درباره موشک‌هایش موافقت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۴۰۹

استاد دانشگاه شیکاگو تاکید کرد که ترامپ یک روان پریش است که تا ژانویه در کاخ سفید است، بنابراین اگرچه شعار او مبنی بر "اول آمریکا" تمام شده است اما او همچنان می‌تواند خطرناک باشد.

پروفسور «ماروین زونیس» استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو است، وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا و انتخابات آمریکا پرداخت:

ترامپ شکست خیره‌کننده‌ای خورد

ترامپ در پذیرش شکست یک دیوانه روان‌پریش است

ماروین زونیس در ابتدا در مورد شکست ترامپ در انتخابات اخیر گفت: یک شکست خیره‌کننده از ترامپ را شاهد بودیم، بایدن ۴ میلیون رای بیشتر به دست آورد. سنا در تعادل باقی مانده است. اما لازم به یادآوری است که ترامپ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ رئیسجمهور است. پس او همچنان خطرناک است و در پذیرش شکست یک دیوانه روان‌پریش و موجودی خطرناک است.

بایدن تلاش برای لغو تحریم‌ها را در پیش می‌گیرد

وی در ادامه تاکید کرد: به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود که در آمریکا بایدن تلاش‌های جدید و قابل توجهی را برای آغاز مجدد مذاکرات و جست‌وجوی راهی برای لغو بسیاری از تحریم‌ها در مورد ایران انجام دهد.

بایدن میخواهد روابط خصمانه با ایران را از بین ببرد

شعار اول آمریکا، تمام شد

بایدن اتحاد سنتی با ناتو را تقویت می‌کند 

ماروین زونیس اظهار کرد: شعار "اول آمریکا"  برای ترامپ تمام شده است. ایالات متحده تحت نظر بایدن سعی در تقویت اتحاد سنتی با ناتو و ژاپن دارد و تلاش خواهد کرد تا روابط خود را با کشورهای جنوب شرقی آسیا تقویت کند. آمریکا در دوره بایدن برای ایجاد رابطه‌ای جدید با چین و حتی روسیه تلاش خواهد کرد.  تلاش برای از بین بردن روابط خصمانه با ایران هم حتما مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ممکن است اگر آمریکا و ایران بتوانند رابطه جدیدی برقرار کنند، سیاست خارجی ایران دوباره وابسته به تحولات داخلی ایران شود.

ماروین زونیس در مورد احتمال جنگ  گفت: جنگ قطعاً ممکن نیست. چرا که  فاجعه‌ای رخ خواهد داد، که در حال حاضر هیچ کشوری حاضر به پذیرفتن تبعات آن نیست.

بایدن خواهان مذاکره در مورد برجام است

ایران با مذاکره درباره موشک‌هایش موافقت نخواهد کرد

بهترین راه برای کاهش تنش‌ها، گفت‌وگو است 

وی افزود: من فکر می‌کنم بایدن خواهان مذاکره مجدد در مورد برجام برای پوشش موضوعات جدید مانند موشک‌های بالستیک و همچنین توسعه هسته‌ای است. ایران ممکن است موافقت نکند. اما بهترین راه برای کاهش تنش صحبت کردن، صحبت کردن و صحبت کردن است.

بایدن روابط آمریکا با آسیای شرقی و اروپا را تقویت می‌کند

این کارشناس برجسته در مورد آینده روابط میان آمریکا و اروپا گفت: بایدن ضمن تقویت روابط جدید و عمیق‌تر در آسیای شرقی، روابط ایالات متحده با اروپا به عنوان متحد سنتی خود را بسیار تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز