خبرگزاری کار ایران

رحیمی مطرح کرد؛

تامین نیروی قضایی نیاز سمت قضایی از طریق گزینش دقیق و بدون اغماض/ نقش کلیدی قضات در برپایی عدالت و افزایش اعتماد مردم

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۵۶

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: گرچه دادگستری‌های سراسر کشور با کمبود کادر قضایی مواجه هستند و اولویت ما نیز تامین نیروی مورد نیاز آنهاست اما به هیچوجه از بررسی دقیق و گزینش بدون اغماض عبور نمی‌کنیم.

به گزارش ایلنا، امین‌حسین رحیمی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید جذب و گزینش قضات معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه اظهار کرد: به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دعوت دیگر همکاران محترم این مجموعه و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم معذور بودیم.

وی ضمن قدردانی از عملکرد حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا عابدی در جذب و گزینش قضات و آرزوی توفیق در سمت جدید عنوان کرد: جذب و گزینش نیروی انسانی در کارایی سازمان نقش اساسی و کلیدی دارد البته تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی نیز بسیار مهم است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به روش‌های جذب و گزینش قضات و آموزش کارآموزان قضایی در قوه قضاییه خاطر نشان کرد: جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون عمومی، جذب اختصاصی از طریق دعوت به مصاحبه علمی از داوطلبان واجد شرایط و جذب دانشجویان بورسیه دانشگاه علوم قضایی از روش‌های جذب قضات است.

این مقام عالی قضایی با تاکید بر نقش مهم و حساس گزینش در سلامت نیروی انسانی اظهار کرد: گرچه دادگستری‌های سراسر کشور با کمبود کادر قضایی مواجه هستند و اولویت ما نیز تامین نیروی مورد نیاز آنهاست اما به هیچ وجه از بررسی دقیق و گزینش بدون اغماض عبور نمی‌کنیم.

 رحیمی با اشاره به ویژگی‌های قاضی از منظر امیرالمومنین (ع) و بیان دیدگاه‌های مقام معظم رهبری دراین خصوص تاکید کردند: باید دقت کنیم افرادی را جذب کنیم که واجد شرایط و ویژگی‌های یک قاضی خوب باشند به نحوی که با قضاوت عادلانه و برخورد مناسب با طرفین پرونده موجب افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز