خبرگزاری کار ایران

تقوی:

مرحوم عسگراولادی از ولایت و مراجع استفاده ابزاری نمی‌کرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۶۰

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: مرحوم عسگراولادی از ولایت و از مراجع استفاده ابزاری نمی‌کرد بلکه معتقد واقعی بود در حالی که ما می‌بینیم برخی‌ها که حرف از علما و روحانیت می‌گویند اما بعد که به هدف خود رسیدند همه چیز فراموش می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در مراسم هفتمین سالگرد مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت الگوسازی برای جامعه و جوانان، گفت: در این نشست‌ها یکی از موضوعات و هدف‌ها از برگزاری، گرامیداشت افرادی است که زحمت کشیدند، خدمت کردند، جامعه را آماده کردند و تحویل نسل بعد دادند تا از آن‌ها بخاطر زحماتشان تشکر کنیم. این یک اخلاق انسانی و الهی است که از کسانی که اهل خدمت هستند و گامی در جهت رشد و تعالی انسان برداشتند تشکر شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که از فراموش شدن چنین چهره‌هایی جلوگیری کند تا راه و مرام و اندیشه های آن ها زنده بماند. این زنده نگه‌داشتن نام این افراد وظیفه است. از سوی دیگر جامعه نیاز به الگو دارد و ما با این کار برای جامعه الگوسازی می‌کنیم.

تقوی در ادامه سخنان خود، گفت: ما باید از چهره ها و شخصیت هایی مانند مرحوم عسگراولادی الگوسازی کنیم و این باید در مجموعه‌ای مانند حزب موتلفه اسلامی یک پروژه باشد، در واقع برای جوانان حزب باید یک سرفصل باشد که الگوها و سرمشق‌ها را بشناسیم و تعریف کنیم به ویژه آن‌ چهره‌هایی که از درون حزب هستند. پس با توجه به اهمیت الگوسازی باید جلسات این چنینی را همواره برگزار کنیم.

وی افزود: ما در خصوص فرهنگسازی هم مسئولیت داریم، البته مسائل و مشکلات اقتصادی انقدر بزرگ شده که فرهنگ را به حاشیه برده است، متاسفانه اکنون بسیاری از مسئولین ما فرهنگی نیستند، گاهی مسئولین ما علیرغم اینکه تحصیلات و دانش دارند اما فرهنگ را تشریفاتی می‌دانند در حالیکه فرهنگ باید زندگی ما را هدایت کند، اما برخلاف آن مسئولان ما هرجا که بودجه کم می‌آورند از فرهنگ کم می‌کنند و به جای دیگر می‌دهند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به تاکیدات رهبری در خصوص مساله فرهنگ اشاره کرد و افزود: بودجه‌ها و امکانات کلانی را در خدمت مسائل دیگر می‌گذارند اما اهمیتی به فرهنگ نمی‌دهند، درد جامعه این است و تنها کسی که روی این درد تاکید دارد شخص مقام معظم رهبری است. چراکه بسیاری از مشکلات اقتصادی هم ریشه در فرهنگ دارد و اگر فرهنگ درست شود اقتصاد هم درست خواهد شد.

وی ادامه داد: جلسه‌ای چند روز پیش در مجلس با ستاد مبارزه با کرونای تهران داشتیم که نمایندگان دستگاه های مختلفی که عضو ستاد هستند هم حضور داشتند، یکی از افراد حاضر در جلسه می‌گفت «فرهنگی وجود ندارد بودجه های فرهنگی را بدهید برای مردم ماسک بخرید، ما در این شرایط اقتصادی نیاز به فرهنگ نداریم.»، من آنجا ناراحتم شدم و به ایشان گفتم که این حرف غلط است، شما الان می گویید مردم از توصیه ها و دستورات ستاد مقابله با کرونا تبعیت نمی‌کنند این با اقتصاد حل می شود یا فرهنگ؟ کسی که مسجد را محل کمک قرار می‌دهد و از آن طریق به چند صد یا چند هزار خانواده کمک می‌کند این ریشه در اقتصاد دارد یا فرهنگ؟ بذا معتقد هستم که این گونه جلسات رسالت فرهنگسازی هم دارد و الگوهای رفتاری خوب را ترویج می‌دهد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های مرحوم عسگراولادی اشاره کرد وگفت: اگر ما شخصیتی مانند مرحوم عسگراولادی را فراموش کنیم به جامعه و نسل جوان‌ جفا کرده‌ایم، ما در مجلس در کنار هم بودیم و من از اخلاقیات ایشان بسیار آموختم. مرحوم عسگراولادی اخلاقیات بسیار والایی داشت و خیلی خودساخته بود، ایشان یکی از یاران رهبری و امام بود.

وی افزود: ایشان متوکل علی الله به تمام معنا بود، خصوصیات ایشان باید تهیه و تدوین شود و به جوانان معرفی شود، ایشان از ولایت و از مراجع استفاده ابزاری نمی‌کرد بلکه معتقد واقعی بود در حالی که ما می‌بینیم برخی‌ها که حرف از علما و روحانیت می‌گویند اما بعد که به هدف خود رسیدند همه چیز فراموش می‌شود اما ایشان به‌ هیچ‌وجه حاضر نبود تصمیمی گرفته شود که روحانیت کنار گذاشته شود، ایشان حتی از ما طلبه‌ها بیشتر و جلوتر از روحانیت دفاع می‌کرد و جای ایشان خیلی خالی است.

تقوی در پایان بیان داشت: در این جلسات متعدد و مختلف که می‌نشینیم هربار جای خالی ایشان احساس می‌شود، خیلی جای ایشان خالی است، یکی جای مرحوم عسگراولادی و یکی جای مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی خالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز