خبرگزاری کار ایران

بازدید قضات دیوان عالی کشور از محاکم قضایی گلستان

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۰۴۶

قضات با تجربه دیوان عالی کشور از امروز به مدت یک هفته با حضور در گلستان از محاکم قضایی بازدید و آسیبها و چالش های پیش روی این حوزه را بررسی می کنند.

به گزارش ایلنا، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در طول سال رویه های مختلفی برای نظارت بر محاکم استان داریم و هیچ گاه خود را بی نیاز از نظارت نمی بینیم زیرا معتقدیم این کار به ارتقا و افزایش کیفیت کار قضاوت و حل مسائل حقوقی کمک خواهد کرد.بازدید قضات دیوان عالی کشور از محاکم قضایی گلستان

هادی هاشمیان همچنین افزود: برای جلوگیری از ازدحام پرونده در محاکم، شعب صلحی در دادسراها و دادگاه های سراسر استان فعال شد و همه پرونده هایی که شاکی خصوصی دارند پیش از آغاز رسیدگی به این شعب ارجاع می شود.

وی ادامه داد: بیشتر پرونده های ارسال شده به شعب صلحی با سازش طرفین مختومه و از بازگشت دوباره این پرونده ها به دادگاهها جلوگیری شد.

وی افزود: کاهش ۷ونیم درصدی پرونده های محاکم و کاهش ۲۰درصدی پرونده های اجرای احکام کیفری و مدنی نتیجه این تلاش هاست.

رئیس کل دادگستری گلستان به تشکیل هسته جهادی برای تعیین تکلیف زودتر پرونده های معوق هم اشاره کرد و گفت: قضات ما در قالب این هسته جهادی، علاوه بر پرونده های شعب خود، برای تعیین تکلیف پرونده های معوق دیگر شعب هم داوطلب شدند.

هادی هاشمیان از راه اندازی کلینیک های حقوقی برای کمک به آگاهی بخشی مردم درباره حقوق و تکالیف قانونی آنان در زندگی روزمره، و استفاده از ظرفیت دانش آموختگان رشته حقوق و صداوسیما و رسانه ها برای آموزش حقوق به مردم هم نام برد و گفت: این اقدامات در مجموع با افزایش آگاهی مردم بخشی از ازدحام پرونده در محاکم استان را کم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز